Evo koji su automobil obilježili rusku povijest, a koji su uspješni i dan-danas
Ovih je dana sve u znaku Svjetskoga nogometnog prvenstva u Rusiji. Sve to postaje još zanimljivije jer nas u četvrtfinalu očekuje upravo Rusija, a tim smo povodom istražili koji su automobili obilježili rusku povijest, a koji su i dan-danas popularni, kako u Rusiji tako i u svijetu.
Za početak, ruska je Volga 1956. nastala kao plod suradnje SSSR-a i američkoga Forda. Nikako nije bila ni blizu luksuznih modela poput automobila iz Njemačke i Francuske, ali je ipak bila elegantnija od robusne Lade. Volgu su kupovali imućni političari, odvjetnici i doktori.
Malotko danas je čuo za ZiL, proizvođača kamiona koji je poznatiji po modelu ZiL-115, luksuznoj limuzini u kojoj se vozio ni manje ni više nego Staljin. Dotično je vozilo bilo potpuno blindirano. Ta tvrtka danas proizvodi isključivo autobuse, kamione i traktore.
Moskvič je za mnoge i dan-danas sinonim za ruske automobile te jasno izražava specifičan tradicionalni ruski duh. Proizvodnja legendarnoga Moskviča započeta je davne 1929., a za Drugog svjetskog rata obustavljena je zbog proizvodnje vojnih vozila. Nedugo nakon rata nastao je model 400, za mnoge definicija pravoga ruskog automobila.
Lada je jedina tvrtka koja je preživjela sve nalete povijesti i opstala je sve do danas. Iako mnogi smatraju da je nekada ova tvrtka bila svjetski gigant koji je svoje produkte izvozio diljem svijeta, Lada je i danas izrazito popularna u Rusiji, ali i šire. Automobil je to čija kvaliteta ne leži u modernome dizajnu ili impresivnim performansama, već u jednostavnosti uz osnovnu udobnost i pokretljivost.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.