Početna Magazin 83 pregleda

Retro ponovno u modi: zašto se sve više novih automobila okreće prošlosti

FOTO: Renault

Nakon Renaulta 5 i 4, na red je stigao i još jedan retro Renault, novi Twingo. Francuzi, međutim, nisu jedini koji se oslanjaju na poznate obrise iz prošlosti

Automobilski svijet je nakon retro groznice od prije dva desetljeća sada ponovno otkrio nostalgiju. Dizajnerski trendovi pokazuju da se proizvođači sve češće vraćaju oblicima i emocijama prošlih desetljeća - ne samo zbog estetike, nego i zato što retro privlači emocijom koju moderne linije teško mogu stvoriti. Najnoviji primjer dolazi iz Francuske. To je električni Renault Twingo, koji će se na tržištu pojaviti 2026. godine, i koji se jasno slanja na original iz 1993. i vraća poznato lice koje mnogima budi sjećanja na bezbrižne devedesete.

Author: Renault foto: Renault

Renault otvoreno priznaje da novi Twingo cilja upravo na taj emocionalni učinak. U doba u kojem električni automobili više teško impresioniraju tehničkim podacima, dizajn postaje ključna prednost. Twingo Electric tako nudi doseg od 265 kilometara i punjenje od 50 kW, ali ono što bi ga trebalo prodavati jest šarm. Njegove velike "oči", kratki prevjesi i i poznati oblik podsjećaju na model koji je mnogima bio prvi automobil. Novi Twingo ujedno zaokružuje Renaultovu retro-trilogiju koja je započela s modelima Renault 5 i Renault 4. 

Author: Autostart foto: Autostart

Francuzi, međutim, nisu jedini koji se oslanjaju na poznate obrise. Fiat je još 2007. doživio ogroman uspjeh s novim 500, a današnja verzija nastavlja istu priču. Nova Panda, iako suvremena, stražnjim krajem odaje počast izvorniku iz 1980., dok je minijaturni Topolino izravno inspiriran istoimenim malim automobilom iz pedesetih. 

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

S druge strane Atlantika, Dodge se kod novog Chargera vraća formi klasičnog kupea iz filma Bullitt, a Ford već desetljećima njeguje naslijeđe Mustanga, dok električni Capri pokušava oživjeti model iz 1969., barem samo imenom. 

Author: Toyota foto: Toyota

U segmentu luksuznih i terenskih vozila retro-pristup poprimio je drukčiji karakter. Novi Land Rover Defender i Toyota Land Cruiser J250 interpretiraju tradiciju na suzdržan način uz suvremene detalje, ali prepoznatljiv duh izdržljivosti. Mini pak već desetljećima gradi identitet na ponavljanju vlastite prošlosti. 

Author: Volkswagen foto: Volkswagen

Ni Švicarci nisu ostali po strani. Microlino, modernizirana verzija BMW Isette, pokušao je osvojiti srca kupaca, no previsoka cijena i ograničena praktičnost spriječili su veći uspjeh. Sličnu sudbinu dijeli i Volkswagen ID. Buzz, električni nasljednik legendarnog "hipi kombija" Bullija, koji se ističe dizajnom, ali teško opravdava vrlo visoku cijenu.

Author: Mercedes-Benz foto: Mercedes-Benz

Na drugom kraju spektra, neki su modeli sami po sebi postali retro-simboli. Mercedes G-klasa, Porsche 911 ili britanski roadsteri Morgan i Caterham gotovo da prkose vremenu. 

Automobilski dizajn, čini se, ponovno traži utočište u poznatom. U vrijeme u kojem digitalizacija i elektrifikacija sve više udaljavaju automobile od njihove emocionalne srži, povratak retro-stila postaje način da se donekle vrati toplina, identitet i ono najvažnije osjećaj pripadnosti marki koji se ne može izmjeriti ni konjskim snagama ni veličinom zaslona.
 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.