Renomirani stručnjak za gume Jonathan Benson objavio je novi test u kojem uspoređuje najbolje modele vrhunskih cjelogodišnjih guma
Renomirani stručnjak za gume Jonathan Benson objavio je novi test u kojem uspoređuje najbolje modele vrhunskih cjelogodišnjih guma. Benson je, kao i obično, obavio vrlo detaljan test te je gume usporedio na snijegu, ledu, mokrom kolniku i u suhim uvjetima.
U konkurenciji su se našli modeli renomiranih proizvođača: Michelin CrossClimate 2, Pirelli Cinturato All Season SF3, Continental AllSeasonContact 2, Bridgestone Turanza All Season 6, Yokohama BluEarth 4S AW21 i Dunlop Sport All Season. Kako bi usporedio najbolje gume s onim jeftinima Benson je u test uključio i kineski model Fronway Fronwing AS. Ovaj model se pokazao uvjerljivo najgorima, pogotovo na mokroj podlozi koja se u testu pokazala kao najkritičnija kategorija za cjelogodišnju gumu. Dok je šest glavnih guma imalo prosječna vremena kruga na mokroj podlozi unutar 2,5 sekunde, Fronway je bila više od 13 sekundi sporija od najbolje rangiranog Continentala.
Učinkovitost kočenja na mokroj podlozi bila je još šokantnija. Bridgestone je ovdje bio najbolji zaustavivši se iz brzine 80 km/h za 33,2 metra. Fronwayu je za isto trebalo 48,5 metara. To znači da se auto na ovim lošim gumama još uvijek kretao brzinom od 45 km/h kada se auto na Bridgestoneu već zaustavio.
Sve gume poznatih marki imale su dobre rezultate, no među njima ima razlika. Yokohama se uglavnom držala donjeg ruba ljestvice, a asimetrični Dunlop mučio se na snijegu i ledu. Jeftini Fronway zapravo je imao dobre performanse na snijegu, a Pirelli je bio posebno ugodan za vožnju u većini uvjeta.
Pobjednik testa je guma Continental AllSeasonContact 2. Najnoviji Continental plasirao se ispred Pirellija i Bridgestonea, a na četvrtom mjestu je bio Michelin. Peto i šesto mjesto su zauzeli Dunlop i Yokohama. Bensonova objava na Tire Reviews nudi temeljit pregled svih parametara i rezultata ovog testa, uključujući pojedinosti o detaljima kao što su buka i trošenje guma.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.