Astra i Corsa su, uz Renault Megane, jedini modeli koji su po dva puta proglašeni najboljim hrvatskim automobilom, a za prošlu godinu je proglašena i nova Insignia
HR auto godine najveća je i najvažnija titula koju proizvođači automobila mogu dobiti u Hrvatskoj. Najbolje modele automobila, prema godini proizvodnje, određuje žiri s 12 članova iz priznatih hrvatskih medija, a to se priznanje dodjeljuje već 25 godina. Prvotno se promatraju svi zanimljivi novi modeli koji su stigli na hrvatsko tržište tijekom aktualne godine, a potom se bira šest finalista koji kreću na detaljna testiranja. Preostaje proglašenje pobjednika kojega se bira na osnovi glasova ocjenjivačkoga suda, a svaki član žirija mora rasporediti 30 bodova svojim favoritima. Osim glavnih, dodjeljuju se i posebna priznanja u raznim kategorijama – prema doprinosu ekologiji, u razredu najboljih poslovnih auta, najboljih gradskih auta...
Prvi dobitnik titule HR auta godine je Renault Laguna iz 1995. godine. Ova obiteljska limuzina nudila je veliku udobnost, moderan dizajn i štedljive motore pa je pobijedila prvu generaciju Fiata Punta i drugu generaciju Opela Omege. Zanimljivo je kako se u prvih šest godina izglasavalo čak deset finalista pa su se Laguni 'suprotstavili' i Mazda 323, Peugeot 306, BMW Serije 3 Compact, Audi A6, Volvo 460 TD i 960 te Rover 600.
Renault Megane, Opel Astra i Opel Corsa su jedina tri modela koji su po dva puta proglašeni Hrvatskim automobilom godine, a sveukupno gledajući, Opel je najviše puta osvojio ovu prestižnu titulu – čak pet puta osvojio ovu titulu, a najbliži su mu Renault i Peugeot, svaki ima četiri pobjede.
Prvi put nakon 25 godina izbora na posljednjem izboru je u finale ušao i jedan električni automobil, a to je Nissan Leaf. Iako taj automobil ima prilično revolucionarnu opremu, nije se okrunio titulom najboljega. Dobio ju je novi Ford Focus, koji je svojim modernim dizajnom, dobrom udobnošću i štedljivim motorima osvojio žiri.
Mazda 3, Hyundai iX35 i Kia Rio jedini su automobili koji nisu europski proizvod, a osvojili su ovu prestižnu nagradu. Mazda je 2005. godine uvjerljivo pobijedila Volkswagena Golfa V i Fiata Pandu, Hyundai je 2011. godine 'za dlaku' pobijedio Volva S60 i Peugeota RCZ, a Kia je osvojila titulu 2012. godine, izrazvi konkurenti su joj bili VW-Up i Ford Focus.
Upravo najčešći pobjednici su ili gradski automobili poput Punta, Clija i Corse ili kompakti poput Peugeota 307/308, Renaulta Meganea i Opela Astre. Dosad su samo tri puta pobijedile obiteljske limuzine, a to su Renault Laguna, Alfa Romeo 156 i Opel Insignia. Dva puta su pobjedu odnijeli SUV-ovi, Hyundai iX35 i Peugeot 3008.
Na ovome popisu možete su svih 25 pobjednika u povijesti dodjele nagrade za najbolji hrvatski automobil godine:
1995. | Renault Laguna | Fiat Punto | Opel Omega |
1996. | Fiat Bravo/Brava | Opel Vectra | Mercedes E-klasa |
1997. | Renault Megane | Volkswagen Passat | Citroën Saxo |
1998. | Alfa Romeo 156 | / | / |
1999. | Opel Astra | Peugeot 206 | Daewoo Matiz |
2000. | Fiat Punto | Škoda Fabia | Citroën Xsara Picasso |
2001. | Alfa Romeo 147 | Ford Mondeo | Hyundai Elantra |
2002. | Peugeot 307 | Renault Laguna | Volkswagen Polo |
2003. | Renault Megane | Mazda 6 | Citroën C3 |
2004. | Mazda 3 | Volkswagen Golf V | Fiat Panda |
2005. | Citroën C4 | Ford Focus | Škoda Octavia |
2006. | Renault Clio | Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo | Alfa Romeo 159 |
2007. | Opel Corsa | Peugeot 207 | Honda Civic |
2008. | Fiat 500 | Mazda 2 | Nissan Qashqai |
2009. | Ford Fiesta | Renault Megane | Honda Accord |
2010. | Volkswagen Polo | Mazda 3 | Škoda Yeti |
2011. | Hyundai iX35 | Volvo S60 | Peugeot RCZ |
2012. | Kia Rio | Volkswagen Up | Ford Focus |
2013. | Peugeot 208 | Volkswagen Golf VII | Renault Clio |
2014. | Peugeot 308 | Mazda 3 | Škoda Octavia |
2015. | Opel Corsa | Citroën C4 Cactus | Nissan Qashqai |
2016. | Opel Astra | Škoda Superb | Suzuki Vitara |
2017. | Peugeot 3008 | Alfa Romeo Giulia | Renault Megane |
2018. | Opel Insignia | Hyundai Kona | Volkswagen Polo |
2019. | Ford Focus | Peugeot 508 | Mercedes A-klasa |
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.