Prvi dobitnik cijenjene titule je Rover 2000 iz 1964. godine, koji je svojim originalnim dizajnom i prihvatljivom cijenom pobijedio luksuzni Mercedes 600 i ekonomični Hillman Imp
Titula Europskog automobila godine svjetski je poznata nagrada koja se najboljim proizvođačima automobila dodjeljuje od 1964. godine. Žiri sa 60 članova, iz najčitanijih europskih časopisa, određuje sedam automobila koji su proizvedeni u godini natjecanja pa njegovi članovii kreću na niz testiranja auta. Nakon četiri mjeseca testiranja finalista, pobjednik se proglašava na Salonu automobila u Ženevi.
Prvi dobitnik te titule je Rover 2000 iz 1964. godine. Svojim originalnim dizajnom i prihvatljivom cijenom pobijedio je luksuznu limuzinu Mercedes 600 i mali ekonomični Hillman Imp. Godinu potom pobijedio je Austin 1800, a zanimljivo je što je do danas samo još jedan britanski automobil osvojio titulu Europskog auta godine (Rover 3500, 1977. godine).
Četiri godine poslije, NSU RO 80 je postao prvi osvajač poznate titule koji nije imao klasičan Ottov motor, nego ga je pokretao Wankelov rotacijski motor. Svojom futurističkom tehnologijom pobijedio je Fiat 125 i Simcu 1100. Trebalo je potom proći čak 37 godina da opet neki automobil s 'alternativnim' pogonom osvoji titulu Europskog auta godine, a to je bila Toyota Prius, tek 2005. godine.
Fiat 128, prema kojemu je napravljena i Zastava 128, osvojio je europski žiri 1970. godine. U tome razdoblju 128-ica je bila revolucionarna jer je ponudila malen i štedljiv poprečno-postavljen motor u kombinaciji s prednjim pogonom pa je za putnike ostalo mnogo mjesta u kabini, a ni prtljažnik nije bio malen.
Porsche 928 je bio prilično neuspješan luksuzni model marke iz Stuttgarta, ali je 1978. godine postao najbolji europski automobil te otada drži ulogu najskupljeg auta koji je osvojio ovu cijenjenu titulu.
Prije osam godina je pobijedio i Nissan Leaf pa se okrunio i titulom prvog električnog automobila koji je pobijedio na ovom europskom natječaju. Tako je Leaf dokazao da i električni automobili mogu biti dobri pa je već godinu poslije električni Opel Ampera naslijedio ulogu najboljeg europskog automobila.
U 55 godina natjecanja samo su tri modela automobila uspjela pobijediti više od jednom, a to su VW Golf, Opel Astra i Renault Clio. Prvi auto iz te 'velike trojke' je bio Opel Astra, ali mnogi tvrde kako ona zapravo nije osvojila dva puta, jer je za osvajanja te titule 1985. godine Astra još uvijek nosila ime Kadett. VW Golf se proslavio trećom i sedmom generacijom, a Renault Clio prvom i također trećom generacijom.
Osvajač titule Europskog automobila za 2018. godinu je bio Volvo XC40, a za tri mjeseca ćemo saznati i tko će pobijediti u napetoj borbi za 2019. godinu. Na popisu ispod možete saznati svih 55 pobjednika u povijesti natječaja Europskog automobila godine:
1964. godine | Rover 2000 |
1965. godine | Austin 1800 |
1966. godine | Renault 16 |
1967. godine | Fiat 124 |
1968. godine | NSU RO 80 |
1969. godine | Peugeot 504 |
1970. godine | Fiat 128 |
1971. godine | Citroën GS |
1972. godine | Fiat 127 |
1973. godine | Audi 80 |
1974. godine | Mercedes 450SE |
1975. godine | Citroën CX |
1976. godine | Simca 1307-1308 |
1977. godine | Rover 3500 |
1978. godine | Porsche 928 |
1979. godine | Simca-Chrysler Horizon |
1980. godine | Lancia Delta |
1981. godine | Ford Escort Mk. III |
1982. godine | Renault 9 |
1983. godine | Audi 100 |
1984. godine | Fiat Uno |
1985. godine | Opel Kadett |
1986. godine | Ford Scorpio |
1987. godine | Opel Omega |
1988. godine | Peugeot 405 |
1989. godine | Fiat Tipo |
1990. godine | Citroën XM |
1991. godine | Renualt Clio |
1992. godine | Volkswagen Golf |
1993. godine | Nissan Micra |
1994. godine | Ford Mondeo |
1995. godine | Fiat Punto |
1996. godine | Fiat Bravo |
1997. godine | Renault Mégane Scénic |
1998. godine | Alfa Romeo 156 |
1999. godine | Ford Focus |
2000. godine | Toyota Yaris |
2001. godine | Alfa Romeo 147 |
2002. godine | Peugeot 307 |
2003. godine | Renault Mégane |
2004. godine | Fiat Panda |
2005. godine | Toyota Prius |
2006. godine | Renualt Clio |
2007. godine | Ford S-Max |
2008. godine | Fiat 500 |
2009. godine | Opel Insignia |
2010. godine | Volkswagen Polo |
2011. godine | Nissan Leaf |
2012. godine | Opel Ampera/Chevrolet Volt |
2013. godine | Volkswagen Golf |
2014. godine | Peugeot 308 |
2015. godine | Volkswagen Passat |
2016. godine | Opel Astra |
2017. godine | Peugeot 3008 |
2018. godine | Volvo XC40 |
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
marinac
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.