Početna Magazin 3009 pregleda

Vjerovali ili ne, Fiat Uno bio je Europski automobil godine

Fiat Uno
FOTO: Arhiva Auto start

Prvi dobitnik cijenjene titule je Rover 2000 iz 1964. godine, koji je svojim originalnim dizajnom i prihvatljivom cijenom pobijedio luksuzni Mercedes 600 i ekonomični Hillman Imp

Poznati su finalisti za Europski automobil godine ŽENEVA 2019. Poznati su finalisti za Europski automobil godine

Titula Europskog automobila godine svjetski je poznata nagrada koja se najboljim proizvođačima automobila dodjeljuje od 1964. godine. Žiri sa 60 članova, iz najčitanijih europskih časopisa, određuje sedam automobila koji su proizvedeni u godini natjecanja pa njegovi članovii kreću na niz testiranja auta. Nakon četiri mjeseca testiranja finalista, pobjednik se proglašava na Salonu automobila u Ženevi

Europski auto godine | Author: Wikipedia foto: Wikipedia

Prvi dobitnik te titule je Rover 2000 iz 1964. godine. Svojim originalnim dizajnom i prihvatljivom cijenom pobijedio je luksuznu limuzinu Mercedes 600 i mali ekonomični Hillman Imp. Godinu potom pobijedio je Austin 1800, a zanimljivo je što je do danas samo još jedan britanski automobil osvojio titulu Europskog auta godine (Rover 3500, 1977. godine). 

Europski auto godine | Author: Wikipedia foto: Wikipedia

Četiri godine poslije, NSU RO 80 je postao prvi osvajač poznate titule koji nije imao klasičan Ottov motor, nego ga je pokretao Wankelov rotacijski motor. Svojom futurističkom tehnologijom pobijedio je Fiat 125 i Simcu 1100. Trebalo je potom proći čak 37 godina da opet neki automobil s 'alternativnim' pogonom osvoji titulu Europskog auta godine, a to je bila Toyota Prius, tek 2005. godine

Europski auto godine | Author: Wikipedia foto: Wikipedia

Fiat 128, prema kojemu je napravljena i Zastava 128, osvojio je europski žiri 1970. godine. U tome razdoblju 128-ica je bila revolucionarna jer je ponudila malen i štedljiv poprečno-postavljen motor u kombinaciji s prednjim pogonom pa je za putnike ostalo mnogo mjesta u kabini, a ni prtljažnik nije bio malen. 

Europski auto godine | Author: Wikipedia foto: Wikipedia

Porsche 928 je bio prilično neuspješan luksuzni model marke iz Stuttgarta, ali je 1978. godine postao najbolji europski automobil te otada drži ulogu najskupljeg auta koji je osvojio ovu cijenjenu titulu.

Europski auto godine | Author: Nissan foto: Nissan

Prije osam godina je pobijedio i Nissan Leaf pa se okrunio i titulom prvog električnog automobila koji je pobijedio na ovom europskom natječaju. Tako je Leaf dokazao da i električni automobili mogu biti dobri pa je već godinu poslije električni Opel Ampera naslijedio ulogu najboljeg europskog automobila. 

Europski auto godine | Author: Autobild.de foto: Autobild.de

U 55 godina natjecanja samo su tri modela automobila uspjela pobijediti više od jednom, a to su VW Golf, Opel Astra i Renault Clio. Prvi auto iz te 'velike trojke' je bio Opel Astra, ali mnogi tvrde kako ona zapravo nije osvojila dva puta, jer je za osvajanja te titule 1985. godine Astra još uvijek nosila ime Kadett. VW Golf se proslavio trećom i sedmom generacijom, a Renault Clio prvom i također trećom generacijom. 

Europski auto godine | Author: NetCarShow foto: NetCarShow

Osvajač titule Europskog automobila za 2018. godinu je bio Volvo XC40, a za tri mjeseca ćemo saznati i tko će pobijediti u napetoj borbi za 2019. godinu. Na popisu ispod možete saznati svih 55 pobjednika u povijesti natječaja Europskog automobila godine:

Europski automobili godine 1964. - 2018.
1964. godine Rover 2000
1965. godine Austin 1800
1966. godine Renault 16
1967. godine Fiat 124
1968. godine NSU RO 80
1969. godine Peugeot 504
1970. godine Fiat 128
1971. godine Citroën GS
1972. godine Fiat 127
1973. godine Audi 80
1974. godine Mercedes 450SE
1975. godine Citroën CX
1976. godine Simca 1307-1308
1977. godine Rover 3500
1978. godine Porsche 928
1979. godine Simca-Chrysler Horizon
1980. godine Lancia Delta
1981. godine Ford Escort Mk. III
1982. godine Renault 9
1983. godine Audi 100
1984. godine Fiat Uno
1985. godine Opel Kadett
1986. godine Ford Scorpio
1987. godine Opel Omega
1988. godine Peugeot 405
1989. godine Fiat Tipo 
1990. godine Citroën XM
1991. godine Renualt Clio
1992. godine Volkswagen Golf
1993. godine Nissan Micra
1994. godine Ford Mondeo
1995. godine Fiat Punto
1996. godine Fiat Bravo
1997. godine Renault Mégane Scénic
1998. godine Alfa Romeo 156
1999. godine Ford Focus
2000. godine Toyota Yaris
2001. godine Alfa Romeo 147
2002. godine Peugeot 307
2003. godine Renault Mégane
2004. godine Fiat Panda
2005. godine Toyota Prius
2006. godine Renualt Clio
2007. godine Ford S-Max
2008. godine Fiat 500
2009. godine Opel Insignia
2010. godine Volkswagen Polo
2011. godine Nissan Leaf
2012. godine Opel Ampera/Chevrolet Volt
2013. godine Volkswagen Golf
2014. godine Peugeot 308
2015. godine Volkswagen Passat
2016. godine Opel Astra
2017. godine Peugeot 3008
2018. godine Volvo XC40

 

  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • marinac

    He he vozim europski automobil '84.te godine. :-) 

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.