Nova Cupra Leon VZ TCR donosi 325 KS iz dvolitrenog turbobenzinca, praktički iste specifikacije kakvu koristi i Golf GTI Edition 50
Kada se govori o izumiranju zabavnih automobila u Europi, često se spominju strože norme i pritisci koji polako guše benzinske ikone. Ipak, Volkswagen grupa i dalje uspijeva ponuditi pokoji sportski kompakt koji prkosi trendu. Najnoviji primjer dolazi iz Cupre, brenda koji je strelovito brzo narastao u uspješnu samostalnu marku i koji sada predstavlja najjači Leon s prednjim pogonom u povijesti.
Nova Cupra Leon VZ TCR donosi 325 KS iz dvolitrenog turbobenzinca, praktički iste specifikacije kakvu koristi i Golf GTI Edition 50, ali s jasnim španjolskim potpisom. Snaga i okretni moment od 420 Nm šalju se isključivo na prednje kotače, što auto čini jednim od posljednjih pravih hot hatch modela s prednjim pogonom u vremenu u kojem elektrifikacija i pogon na sve kotače sve više postaju pravilo u klasi. Do stotke stiže za 5,6 sekundi, što je tek simboličnu desetinku sporije od Volkswagenovog top-GTI-ja, jer interna hijerarhija ipak se mora poštovati.
U odnosu na standardni Leon, VZ TCR dobiva šire gume, ekskluzivne lake naplatke i Akebono kočnice sa šest klipova, dok dodatno ukrućena karoserija i prošireni trag kotača povećavaju preciznost i brzinu u zavojima. Izravna veza s TCR trkaćim svijetom vidi se u detaljima od bakrenih završetaka ispuha do dubokog i glasnog tona motora koji se ne oslanja na umjetno pojačavanje zvuka. Ručnog mjenjača očekivano nema i jedina opcija je brzi 7-stupanjski DSG.
Jedan od najintrigantnijih elemenata je mogućnost uklanjanja stražnjih sjedala, čime se VZ TCR svrstava uz bok modelima poput Toyote GR Corolle Morizo. Tu su i sportska sjedala s trkaćim pojasevima u četiri točke, a na vratima stoji laserski ugraviran serijski broj jer će biti proizvedeno samo 499 primjeraka ovog modela.
Vanjski dizajn dodatno naglašava ekstremnost Leona VZ TCR. Prednji i stražnji spliteri, novi krovni spojler, agresivniji difuzor te kućišta retrovizora od ugljičnih vlakana jasno daju do znanja da ovo nije običan Leon. Kome je sve ovo ipak previše, Cupra će ponuditi alternativu jer će najprije lansirati "običan" Leon VZ, ograničen na 1500 jedinica, s istim motorom ali manje radikalnim pristupom.
Cijene još nisu objavljene, no orijentir daje Golf GTI Edition 50, koji u Njemačkoj starta oko 54.540 eura. Ako se Cupra smjesti ispod te razine, VZ TCR mogao bi postati tražen među ljubiteljima sportskih hot hatch modela koji žele nešto specijalno i drugačije.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.