Policija nam je upravo potvrdila: do kraja godine bit će nabavljen još 21 uređaj i 60 ormara (kućišta) za nadzor brzine na cestama, koji će se postaviti po Jadranskoj magistrali (D8) i Podravskoj magistrali (D2), odnosno na području policijskih uprava: zadarske, šibensko-kninske, dubrovačko-neretvanske, koprivničko-križevačke i virovitičko- podravske te dopunili na području PU splitsko-dalmatinske i PU varaždinske.
Detaljne lokacije gdje će biti postavljeni ormari (kućišta) u koja se povremeno postavljaju i premještaju uređaji su odabir lokalnih policijskih uprava i postaja, temeljen na prometnoj
problematici. Mikrolokacije su bile odabrane na onim dijelovima prometnica (sukladno statističko- analitičkim pokazateljima) gdje se događaju najteže prometne nesreće uzrokovane prekoračenjem dopuštene brzine.
Sada je u funkciji 27 fiksnih uređaja koji se stavljaju a ormara (kućišta) u koje se stavljaju u 58 ormarića na području policijskih uprava: splitsko-dalmatinske, zagrebačke, osječko-baranjske, primorsko-goranske, karlovačke i varaždinske. Planirana je i nabava, također do kraja godine, još 20 ručnih uređaja za mjerenje brzine i 10 stacionarnih uređaja na tronošcu kako bi se pokrile dionice cesta na kojima nema fiksnih uređaja.
Pokrenut je postupak nabave 26 vozila „presretača“. Ipak se kreće, rekli bismo, glede stanja sigurnosti u prometu. Još je lani MUP razradio kako će, da bi unaprijedilo i moderniziralo rad prometne policije, do 2020. potrošiti oko 65 milijuna kuna. Novac za "policijski šoping" trebao bi biti namaknut iz sredstava Nacionalnoga programa sigurnosti prometa na cestama čiji je cilj da se do 2020. broj poginulih na prometnicama smanji na 213 godišnje, što po sadašnjim crnim statistikama izgleda nedostižno.
Istodobno MUP je i kroz izmjene Zakona o sigurnosti prometa na cestama odlučio zauzdati neodgovorne vozače. Vlada je upravo usvojila, a nema dvojbe da će to hitno učiniti i saborski zastupnici, predložene izmjene kojima bi se mladim vozačima – ubuduće će to biti svi do navršene 24. godine života, a kojima je vozačka izdana u RH – nakon prikupljenih devet negativnih prekršajnih bodova, ukinula i oduzela dozvola.
Ostali će bez dozvole ostati s 12 negativnih prekršajnih bodova, a obje kategorije će morati ponovno u autoškolu. No, najranije tek dvije godine nakon što rješenje o poništenju dozvole postane pravomoćno. Novost iz Zakona je i češće upućivanje na izvanredni nadzorni zdravstveni pregled vozača i instruktora vožnje koji su najmanje triput u tri godine pravomoćno kažnjeni jer su vozili s više od 0,5 promila alkohola u krvi.
Sada je ta obveza predviđena samo za vozača koji je imao više od 1,5 g/kg alkohola u krvi, a dovoljan je jedan takav slučaj. U Zakon se uvode i tri nova pojma: "zapisnik o tehničkom pregledu
vozila", "zapisnik o tehničkom pregledu vozila na cesti" i "nedostaci utvrđeni tijekom tehničkog pregleda vozila". Oni dosad nisu bili posebno definirani. Zapisnici postaju obvezni dokumenti koje vozači moraju imati uza se.
Ako je vozilo zbog neispravnosti isključeno iz prometa u RH ta dva zapisnika su dokaz da je imalo dopuštenje za ponovno sudjelovanje u prometu na cestama, a izvan RH
oni su dokaz da je na vozilu obavljen tehnički pregled. Uvodi se i nova kategorija – tehnički pregled na cesti, a svi vlasnici novih vozila moći će odahnuti jer u ropotarnicu odlazi obveza nultoga tehničkog pa će s novim limenim ljubimcem prvi put na tehnički ići nakon dvije godine.
Ubuduće će se motorna i priključna vozila moći registrirati i u stanicama za tehnički pregled vozila gdje će moći kupiti i pokusne pločice. To nisu "izmišljotine" naših stručnjaka već preuzimanje direktiva EU-a, što smo bili obvezni učiniti i po ovom i po pitanju reguliranja rada autoškola. Tako će ministar unutarnjih poslova dobiti ovlasti da pravilnikom propiše minimalne standarde koje one moraju ispunjavati. Samostalno će formirati cjenike jer će se ukinuti minimalna cijena nastavnih sati.
Zakonskim su izmjenama obuhvaćeni i biciklisti koji će noću te za smanjenje vidljivosti morati nositi reflektirajuće prsluke, bez obzira na kojoj cesti bili, na naseljenu ili nenaseljenu području. Nije sve pitanje policijske strogoće.
Eto, nedavno je uvedena i mogućnost podnošenja e-zahtjeva za izdavanje vozačke dozvole. Za neke nema više čekanja u redovima, ali je isti trošak – za dozvolu 151 kunu i 15 za upravne pristojbe. I uz obvezu prijavljivanja u sustav e-građanin te posjedovanje elektroničke osobne iskaznice s potpisnim certifikatom, što znači da su stariji od 18 godina. Potvrde o uplati treba skenirati i priložiti zahtjevu, s ostalim ispravama (uvjerenje o položenom vozačkomispitu, uvjerenje o zdravstvenoj sposobnosti...)
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.