Porsche nam je u Grčkoj predstavio novu generaciju svojega najpoznatijeg modela 911, u najnovijemu ruhu nazvanome 992. Tu su naprednija tehnologija, bolje performanse i dorađen dizajn, a za odvažnije ponuđena je i atraktivnija verzija Cabrio
Novi model najpoznatijeg sportskog automobila na svijetu već je u prodaji diljem Europe i svijeta. Na krovu luksuznoga hotela Grand Hyatt u centru Atene Porsche nam je iz prve ruke predstavio dizajn, tehnologiju i performanse koje se kriju u novoj 911-ici.
Prije sitnih detalja, ono što nas je sve zanimalo su novi i snažniji motori u 911-ici. Bazni model Carrera S pokreće 3,0-litreni biturbo boxer s 450 KS i stražnjim pogonom, a verzija 4S ima jednaku snagu, no u kombinaciji s pogonom na sve kotače. U usporedbi s prethodnom generacijom 991.2, snaga i okretni moment Carrere S povećali su se 30 KS, odnosno 30 Nm. U drugoj polovici ove godine u ponudu će stići slabija verzija Carrere, koja će imati 385 KS.
Porsche kaže kako je novi model bolji u krajnjoj brzini (308 u usporedbi s prijašnjih 306 km/h) te na Nurburgringu (5 sekundi brži od prethodnika). Auto je zbog pojačanja na šasiji 50 kg teži od prethodnika, no prema riječima Porscheovih inženjera to je mala cijena koju su platili za sve u čemu je novi 911 bolji od prethodnika. Nova je i potpuno aluminijska šasija s minimalnim čeličnim pojačanjima pa je ovaj standardni 911 itekako spreman za snažnije verzije Turbo, GT2 i GT3 koje nas čekaju u budućnosti.
Do 'stotke' Carrera S stiže u 3,7 ili 3,5 sekundi s paketom Sport Chrono, a Carrera 4S do 'stotke' ubrzava 3,6, odnosno 3,4 sekunde s navedenim paketom. Bolje performanse omogućili su novi motori, novi turbopunjači (koji se 'vrte' u suprotnim smjerovima, radi bržeg odaziva na gasu), novi intercooler, kompletni ispušni sustav i osmerostupanjski mjenjač PDK s dvjema spojkama.
Kultni 'elfer' probali smo u dvjema varijantama – to su Coupe i Cabrio. Obje izgledaju agresivnije i mišićavije nego prije, no Porsche je naglasio kako se izuzetno pobrinuo da novi 911 ostane 911, odnosno automobil vjeran tradiciji. Nova generacija 992 je izgledom blago drugačija, jer Porscheovi inženjeri kažu kako nisu mogli drastićno mijenjati izgled prethodne generacije a da sasvim promijene nadaleko prepoznatljivi dizajn modela 911. Dizajn je u novome modelu takoreći – evoluirao. Ostao je dosljedan tradiciji, a ipak je napredovao.
Nova su prednja Matrix-LED svjetla (u seriji samo LED) s naprednim sustavom Porsche Dynamic Light System, koji će automatski prilagođavati i paliti snop dugih svjetala u za to potrebnim uvjetima. Također, uz opcijski sustav Night VIsion prepoznavat će i pješake koji se noću kreću uz cestu. Straga je nova centralna LED 'traka' koja se proteže duž cijele 'stražnjice', a izgleda posebno upečatljivo noću, kao što je i slučaj kod Cayenna, Macana, Panamere... Prednji dio automobila je širi 45 mm, a straga 911 sada ima nov ispušni sustav i aktivan spojler koji se pomiče do 15 centimetara uvis, ovisno o brzini vožnje.
Cabrio smo provozali po cesti i oduševili se 'šminkerskim' pedigreom ovog auta. Ipak, prvi Porscheov sportski automobil bio je roadster. Cabrio ima jednake šesterocilindrične boxer motore s 450 KS kao i Coupe. Na njemu se uopće ne primijeti nikakav deficit u peformansama ili 'ponašanju' (čitaj uvijanju) šasije i ovjesa u zahtjevnim zavojima. Ovaj auto je za one koji samo žele otvoreni krov (koji se sklapa u 12 sekundi) radi dodatnoga prestiža i naravno – vjetra u kosi.
Varijantu Coupe 'izmučili' smo na trkaćoj stazi, gdje se pokazala izrazito agilnom i 'sposobnom' za svaki manevar u bilo kojemu trenutku, makar to bio deseti brzi krug u nizu. Oduševile su i karbonsko-keramičke kočnice koje su jednostavno – savršene.
Auto ide, skreće i koči tako da svakoga vozača prvo šokira pa oduševi, u pozitivnom smislu, naravno... Novi 911 zaista je remek-djelo njemačkih inženjera i samo možemo zamišljati kakvi će biti budući 'hardcore' modeli.
U unutrašnjosti novi 911 evoluirao je kao i izvana. Položaj vozača i volana je standardno perfektan, u sredini je velik 10,9-inčni zaslon sustava infotainmenta, koji ima sve, od online navigacije do postavki automobila, mjerenja performansi i multimedije. Sve je vrlo jednostavno dizajnirano i u autu se zaista nitko ne osjeća klaustrofobično.
Preglednost je solidna, praktičnost također (132 litre u prtljažniku i činjenica da je 911 ipak četverosjed, doduše straga će se udobno smjestiti samo djeca ili prtljaga).
Mana uvijek ima. Volan, primjerice, u idealnome položaju blokira neke kazaljke ispred vozača, motor se ne može vidjeti, već samo otvoriti poklopac na kojemu su ventilatori i pločica s natpisom motora. Potrošnju nećemo spominjati jer ovo je Porsche i to ne bi imalo smisla, no sve u svemu novi 911 je uspješan nastavak uspješne priče koja postoji već 56 godina.
Svi koji žele naručiti novi Porsche 911 u Hrvatskoj to mogu. Cijena osnovnoga modela Carrera S je 1.162.263 kune, a za verziju s pogonom na sve kotače 4S morat će se izdvojiti 1.237.024 kune.
Ekskluzivno u Hrvatskoj: Pogledajte test novog Porschea 911 (992)
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.