U rubrici "SJEĆATE LI GA SE?" govorimo o automobilima koji su obilježili našu prošlost, ali su bili toliko neupadljivi da smo ih vrlo brzo zaboravili. Današnji gost je Fox, eksperiment iz Brazila s kojim se Volkswagen nije pretjerano usrećio u Europi
U prošlom nastavku serijala "SJEĆATE LI GA SE?" donijeli smo vam priču o Volkswagen Lupu, ambicioznom projektu Volkswagena kojim je marka ušla u klasu malih gradskih automobila. No Lupo je bio skup projekt koji se na kraju nije previše isplatio, stoga je Volkswagen u nasljednika odlučio uložiti najmanje moguće. Rezultat svega je bio Volkswagen Fox, autić iz Brazila kojeg mnogi s pravom smatraju najgorim VW-om 21. stoljeća na europskom tržištu.
VW već 70 godina proizvodi aute u Brazilu i to prilično uspješno. Modeli kao što je Gol su bestseleri u Južnoj Americi, no rijetki modeli su iz Brazila dolazili u Europu. Posljednji zapaženi model bila je još originalna Buba koja je iz Brazila dolazila nakon što se proizvodnja u Europi ugasila. A onda je stigao Fox, model kojeg su samo rijetki zapazili. Pogotovo kod nas gdje se nikada nije službeno prodavao. Najbolju prodaju je imao u Njemačkoj, no i tamo je to bilo vrlo skromno, 143.000 automobila u sedam godina. Fox je brzo došao na loš glas i to mu je i obilježilo neslavnu karijeru.
Lupo je bio uspješan prethodnik, ali Lupo je bio dijete Ferdinanda Piëcha. Razvijen za velik novac kako bi se konkurenciji pokazalo što VW može, s mnogo varijanta, između ostalima i skupom 3L verzijom. Zbog svega toga auto nije bio neki financijski uspjeh za Volkswagen. No njemačka tvrtka je odlučila imati i nasljednika, ali kako na njega ne bi previše potrošili odabrali su već postojeći model Fox koji je razvijen za siromašno brazilsko tržište. Model za siromašno tržište pod značkom VW-a, to nikako nije moglo proći dobro.
Fox je predstavljen u Leipzigu 2005. godine, dizajn mu nije bio baš "trendi", a oprema je bila još manje u trendu. Osnovni model koji je u Njemačkoj koštao 8.950 eura imao je 54 KS te je dolazio bez servo upravljača, volana podesivog po visini, bočnih zračnih jastuka, središnjeg zaključavanja ili električnih podizača prozora! Čak i 2005. to je bio standard na 99 posto drugih auta na tržištu. Čak su i tadašnje Dacie Logan koje su koštale 3000 eura manje imale serijski servo.
Volkswagen je kupcima ponudio i bolju opremu, ali i snažnije motore. Bio je tu 1.4 TDI sa 70 KS i 1.4 benzinac sa 75 KS. O širokoj ponudi motora kao kod Lupa, koji je imao i GTI verziju, kod Foxa nije bilo ni govora, no to samo po sebi i nije bio neki hendikep jer slično je bilo i kod većine konkurenata. Najveći problem osim skromne opreme bila je očita razlika u kvaliteti izrade i materijala u odnosu na mnogo kvalitetniji Lupo. Mediji su se raspisali o tome da je kvaliteta završne obrade jako ispod standarda VW-a, da je auto pun tvrde plastike, širokih vidljivih spojeva, da plastika škripi tijekom vožnje. Tog su brzo postali svjesni i kupci pa je interes za ovaj auto rapidno pao. Rijetko tko ga je smatrao pravim VW-om.
Problemi su bili i koncepcijske prirode. Automobil je s 381 cm dužine bio tek osam centimetara kraći od Pola i mnogo duži od ostalih konkurenata u svojoj klasi što je odmah eliminiralo mnoge prednosti koje inače u gradu donose mali gradski auti. Automobil se nudio samo u izvedbi s troja vrata što je također odmah eliminiralo neke kupce. Velik problem je bila i cijena. U usporedbi s jednako opremljenim Polom, Fox je bio tek nekoliko stotina eura jeftiniji, a od jednako opremljene Škode Fabije bio je čak nekoliko stotina eura skuplji.
Prava je ironija da Volkswagen ni na ovom autu nije zaradio gotovo ništa. Računicu im je pokvarila promjena tečaja između brazilske valute real i eura.
Volkswagen vjerojatno nije bio iznenađen neuspjehom svojeg malog auta jer je u međuvremenu radio na razvoju nečeg potpuno drugačijeg i puno boljeg, nove obitelji malih gradskih auta iz kojih će nastati VW Up, Škoda Citigo i Seat Mii. Oni će postati pravi prodajni hitovi zbog kojih će neuspješni eksperiment Fox biti brzo zaboravljen.
Od prestanka prodaje Foxa je prošlo samo 11 godina ali ovaj auto je u našoj rubrici "SJEĆATE LI GA SE?" završio potpuno opravdano, jer mnogi ga se ne sjećaju iz jednostavnog razloga što ga nisu nikada ni upoznali. Male količine Foxa počele su "kapati" na naše tržište kao rabljeni automobili uglavnom uvezeni iz Njemačke, no i danas su zaista rijetka pojava na našim cestama. U oglasima ih se može naći nekoliko komada s cijenama od oko 2000 do 3500 eura. Ako ništa drugo, barem drže cijenu kao pravi Volkswageni.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.