Na starim autima da se profitirati, a najunosnija je investicija u 3,5 desetljeća staru Zastavu 900, koja se u nas može nabaviti za 12, a u Italiji prodati za 90 tisuća kuna
Spretni preprodavači znaju kupiti vozilo, malo ga dotjerati i na njemu dobro profitirati. No, zaraditi na autu moguće je i na puno 'elegantniji' način - kupovinom i prodajom automobila čija vrijednost raste. Vjerovali ili ne, ali takvih na tržištu rabljenih u nas nije malo. Klasični auti najbolja su alternativna investicija, bolja i od zlata. Današnje tržište ima 20 puta više kupaca nego automobila. Prošlih je godina cijena klasičnih auta postupno rasla, a mi donosimo 10 najunosnijih 'starovremenaca'.
1. Zastava 900 AK
CIJENA U HRVATSKOJ 12.000 kn
NAJVEĆA CIJENA U SVIJETU 90.000 kn
Prethodnik Fiata Scudo u Italiji se proizvodio od 1976. do 1985. Zastavina izvedba imala je AK u nazivu, pokretao ju je motor s obujmom 900 cm3 i s 35 KS, a u Hrvatskoj ih je preostalo nekoliko.
2. GAZ-69A
CIJENA U HRVATSKOJ 20.000 kn
NAJVEĆA CIJENA U SVIJETU 70.000 kn
Lako terensko vozilo Crvene armije nastalo je kao sovjetska zamjena za američki Jeep. Između 1954. i 1972. proizvedeno je 600.000 primjeraka. U Hhrvatskoj se prodaje model A, što znači da je riječ o modelu s dva para vrata.
3. Zastava AR51
CIJENA U HRVATSKOJ 11.900 kn
NAJVEĆA CIJENA U SVIJETU 50.000 kn
Fiat je 1951. godine konstruirao punokrvni terenac Campagnola AR51, po uzoru na američki Jeep, za obranu Europe od komunista. U oglasniku smo pronašli jednu Zastavu AR51, proizvedenu davne 1970....
4. Zastava 125 PZ
CIJENA U HRVATSKOJ 7500 kn
CIJENA U SVIJETU 50.000 kn
Veliku obiteljsku limuzinu proizvodio je Fiat od 1967. do 1972., a zaostala komunstička Poljska do 1991. Proizvodio se i u Jugoslaviji gdje je nosio nadimak 'Pezejac' i bio rezerviran za partijske funkcionare.
5. Volvo 850 T5-R
CIJENA U HRVATSKOJ 40.000 kn
NAJVEĆA CIJENA U SVIJETU 140.000 kn
Model je kojim je Volvo okrenuo novu stranicu u povijesti. Imao je osuvremenjen dizajn, bogatu opremu i 2,5-litreni turbak s 253 KS, a do stotke je stizao za 7,2 sekundi. U prodaji je bio od 1992. do 1997., pa ga se i danas može naći u Hrvatskoj.
6. Lada Niva
CIJENA U HRVATSKOJ 18.000 kn
NAJVEĆA CIJENA U SVIJETU 40.000 kn
Lada Njiva, kako glasi hrvatski prijevod ruske riječi Niva, nastala je 1977. kao Renault 5 na šasiji Land Rovera, a poznata je po izvanrednim terenskim mogućnostima i neuništivim benzinskim 1,6 i 1,7 motorima.
7. Renault 5 Alpine Turbo
CIJENA U HRVATSKOJ 20.000 kn
NAJVEĆA CIJENA U SVIJETU 100.000 kn
Prvi europski hot-hatch neprestano je usavršavan kako bi ostao na vrhu brzo rastuće niše koju je stvorio. Verzija Alpina Turbo nastala je 1982. i imala moćnih 114 KS. Danas je izuzetno rijedak - samo jedan primjerak dostupan je u Hrvatskoj.
8. Renault Gordini
CIJENA U HRVATSKOJ 15.000 kn
NAJVEĆA CIJENA U SVIJETU 30.000 kn
Ekonomična obiteljska limuzina nastala 1956. proizvedena je u 2,2 milijuna primjeraka. Rijetka je u Hrvatskoj, pogotovo u verziji Gordini te puno veću cijenu postiže na inozemnim tržištima.
9. Mercedes 230 C
CIJENA U HRVATSKOJ 25.000 kn
NAJVEĆA CIJENA U SVIJETU 80.000 kn
Ovaj 'bauštelski' klasik najčešće je izazivao zavist susjeda kao limuzina, a coupe je gotovo nepoznat. Proizveden je u 18.675 primjeraka, a jedna inačica 230 C sa 111 KS hara i hrvatskim cestama.
10. Fiat 126 P
CIJENA U HRVATSKOJ 7500 kn
NAJVEĆA CIJENA U SVIJETU 30.000 kn
Popularna Peglica u Jugoslaviji je bila prizor čest koliko je to danas Opel Astra. Model nastao kao nasljednik Fiata 500 stilski je sljednik 'geometrijske' 127-ice. Motor i pogon straga te samo 580 kg mase zvuče kao olakšani Elfer, ali 23 KS znače da do 100 km/h stiže za 42,3 sekunde. Prava je rijetkost u Hrvatskoj, pogotovo modeli koji su proizvedeni u Jugoslaviji, a bilo je i takvih.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.