Razgovarao sam s kolegama, s običnim ljudima i onima koji se u vozila na dva kotača uopće ne razumiju, a samo jedan stari motorist, moj prijatelj Teo, rekao je: To je prava Honda!
Nakon nekoliko stotina kilometara na sjedalu novoga Hondina hita X-ADV 750 stekao sam dojam kako se zaista vozim na motociklu. Iako izgleda kao veliki skuter i ima automatski mjenjač i manji stražnji kotač, ipak nije riječ o skuteru. X-ADV je nastao kao san talijanskoga dizajnera Danielea Lucchesea, 49-godišnjeg obožavatelja rock benda The Who i kreatora originalne ADV ideje i koncepta.
Svaki put kad je pokušao govoriti svome japanskom šefu u Hondi o svojoj ideji o jednostavnom, praktičnom, pristupačnom motociklu koji bi se moglo koristiti cijeli tjedan u gradu, a zatim se preko vikenda njime uputiti do plaže pa i ako niste “stručan” vozač, dobio je uvijek isti odgovor: “Daniele, ne razumijem”. Nakon mnogih pristupa, koncepata, sesija... napokon je dobio zeleno svjetlo. Tim dizajnera otišao je u jednu kuću u Italiji na deset dana. Bez prijenosnih računala, samo olovkom i papirom, stvorio je projekt True Adventure.
Da, tako je uistinu nastao X-ADV. Položaj sjedenja je kao u fotelji. Upravljač je visok, blizu vozaču, tako da ne treba jako ispružiti ruke da bi ga dosegnuo. Što to znači? Ni za dužih tura nećete se previše umoriti. Prvi put nakon mnogo godina dobio sam želju da se ovim vozilom otisnem na put. Što dalje, to bolje. Ma kakav BMW GS! Ovo je idealno vozilo za putovanje. Jednostavno, jednostavnije je. Hondu X-ADV pokreće dvocilindrični redni motor sa 750 kubika, koji razvija 55 KS i tjera do maksimalnih 180 km/h.
Sve vrijeme imao sam dojam kako je riječ o snažnijem vozilu, jer dragulj ovoga motocikla je njegov supermoderni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa i dvostrukom spojkom. Kao u najsuvremenijim automobilima. Brzine mijenja poput mitraljeza, a po želji možete birati čak i između automatskog i ručnog načina. Odlične su i supersnažne kočnice 350 mm širokim diskovima sprijeda, opremljenih radijalnim kliještima s četiri klipa, a straga je montiran jedan disk s promjerom 240 milimetara. Naravno i sprijeda i straga opremljene su ABS-om.
Mala potrošnja je također ono čime se odlikuje ovo vozilo. Koliko god sam ga “tjerao”, nije prelazila 7 litara na 100 km, čak ni za maksimalne brzine, a prosjek na testu iznosio je “mizernih” 5 l. Okvir je čvrst i kompaktan i ne uvija se ni za većih brzina ni u vožnji udvoje. Udobnost za vozača i suvozača poboljšava visoki vjetrobran koji je moguće podešavati po visini, odnosno spustiti ako poželite osjetiti više vjetra u kosi.
Jedina mana nove Honde je njezina masa koja iznosi 238 kg. Nedostatak je to samo za manevriranja na mjestu, a čim krenete velika se masa uopće ne osjeća. Ono što još želim naglasiti je da za pokretanje ovoga vozila nije potreban ključ nego samo privjesak koji čuvate u džepu. Sve što nam ostaje je put pod kotačima. I to bilo kakav, osim asfalta to mogu biti i makadam, pijesak ili samo obična livada.
Cijena je 94.900 kuna. Imate li toliko?
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.