Je li nova, jedinstvena Honda Vultus custom budućnosti ili samo pokušaj isticanja mladih japanskih dizajnera neobičnim dizajnom kakvim ne možete biti nezapaženi?
U kombinaciji crne i mat sive boje izgleda kao Stealth bombarder u brišućemu letu, kao prijevozno sredstvo futurističkoga heroja iz stripova, knjiga ili filmova. Nasljednica je također futurističkoga modela DN-01, predstavljenoga još 2005. na tokijskome Motor showu,koji je pokazao kako Honda gleda izravno u budućnost. Vultus, na latinskome znači "lice", a NM4 plod je mladih japanskih dizajnera inspiriranih lokalnim strip-superherojima.
Ispod karoserije Vultus je relativno običan. To je u biti Honda Integra na velikim kotačima. Pokreće ju moderan paralelni twin motor od 745cc, hlađen tekućinom, koji također pokreće konvencionalne modele NC750S i NV750X. Snaga je nepromijenjena i iznosi 54 KS s naglaskom na bolju isporuku za niskih okretaja. To je dovoljno da pojuri i više od 170 km/h.
Sve u svemu, želite li biti posebni ovaj motocikl kao stvoren je za vas i na njemu ćete se svakako osjećati drugačije. Sjedalo je iznimno nisko, samo 650 milimetara od tla. U položaju sjedenja s nogama prema naprijed vozač se osjeća kao na Harleyu. Ipak, što se inovacija i dizajna tiče, ovaj je motocikl ispred svog američkog idola, ni manje, ni više, nego cijelu svjetlosnu godinu.
Za to se, naravno, kao i uvijek pobrinula najveća tvornica motocikala na svijetu. Ima serijski ugrađeni Dual Clutch Transmission (DCT) sustav s automatskim mjenjačem kojim je moguće i ručno mijenjati prijenosne omjere. Ima dvije brzine, ali se u ručnome modu softverski pretvara u šestobrzinski mjenjač. Sve se obavlja pritiskom prekidača na lijevoj ručici upravljača.
Digitalna instrument-ploča može mijenjati boje, ovisno koji se mod odabere. Rezultat svega je ugodna i udobna vožnja, s nezamjetnim vibracijama agregata. Krstarenje pri 120 km/h je pravi užitak, a najveća se snaga postiže već na 6200 o/min. Motocikl je impresivno ekonomičan i u prosjeku troši samo 3,5 l/100 km. Vozne su osobine zbog niskoga težišta više nego dobre, s obzirom da je težak čak 245 kg.
Tehničke karakteristike | |
Honda NM4 Vultus | |
motor | 2 cilindra, četverotaktni |
obujam | 745 ccm |
snaga | 40,3 kW/54 KS pri 6250o/min |
moment | 68 Nm pri 4750o/min |
mjenjač | automatski, varijabilni |
maks.brzina | 170 km/h |
0-100 km/h | |
potrošnja | 3,5l/100 km |
test | 4,1l/100km |
okvir | od čeličnih cijevi |
ovjes | sprijeda klasična hidraulična vilica, straga dva hidraulična amortizera |
gume | sprijeda 120/70-ZR18, straga 200/50-ZR17 |
masa praznog vozila | 245 kg |
cijena | 93.000 kuna |
Ipak, nedostaje ručica spojke koja bi uveliko pojednostavila manevriranje pri manjim brzinama ili parkiranju.
Kočnice s jednim diskom sprijeda i jednim straga nisu nas fascinirale, a brzom zaustavljanju nije pomogao ni ABS koji se uključivao prerano.
Sasvim sigurno, još jedan disk sprijeda za bržu i agresivniju vožnju bio bi bingo.
Unatoč širini lako se kreće između automobila, jer njegovi retrovizori u gradskome "provlačenju" prolaze ispod onih na automobilima.
Prtljažni prostor je ograničen i svodi se na samo dva odjeljka za isprave sprijeda (s elektro-utičnicom).
Stražnje se sjedalo može podići, što otkriva maleni spremnik za nekoliko sitnica, ali ne i kacigu.
Hondi svakako treba odati poštovanje što je potaknula svoje mlade dizajnere na izradu tako radikalna stroja.
Ipak, za to vozilo treba izbrojati 93.000 kuna, a to će učiniti oni koji žele biti itekako zamječeni ili pak zadrti štovatelji Batmena. Ima li takvih među nama, pitanje je sad?
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.