Ovo nije motocikl za žutokljunce i dokone tatine sinove, nego za prave muškarce koji se ne libe uhvatiti ukoštac s cestom i vjetrom u kosi
Harley Davidson je prije nekoliko dana predstavio najnoviju verziju putnog motocikla iz legendarne serije Road King, s imenom Special. Iako je riječ o potpuno novome motociklu, njegova silueta ocrtava povijesnu priču. To je dizajn koji odolijeva vremenu, a korijene vuče još iz 1949. godine, kada se prvi model našao na autocestama. Jednostavno - zrači odvažnim stavom i prepoznatljiv je na kilometre, no ono što ga čini drukčijim su njegova tamna obilježja. Da, ovaj Harley umjesto mnoštva kroma ima više crnih detalja, a svjetliji dijelovi su eloksirani u mat.
Special je izrađen za žestoku vožnju ili pak lagano krstarenje, ali ostavlja i dojam svojevrsne prijetnje. Baš kako i treba: "Za opasne momke". Pokreće ga novi Milwaukee-Eight agregat s 1750 cm3, a sva njegova dodatna snaga izravno doprinosi uglavnom poboljšanju učinka ubrzanja. Uz povećani obujam, ima veći omjer kompresije te glave cilindara s četiri ventila uz 50 posto veći kapacitet usisnog i ispušnog protoka.
Ventilski pogon nije potrebno podešavati jer dizajn podizača omogućava trajno tvorničko postavljanje zazora ventila. Dvostruke svjećice za svaki cilindar doprinose učinkovitijem sagorijevanju. Jedna bregasta osovina pokretana lancem laganija je, mehanički manje kompleksna te stvara manje trenja i buke. Motor postavljen na gumene nosače ima jedan unutarnji protuuteg koji neutralizira 75 posto primarnih vibracija u praznome hodu za profinjeniji osjećaj i udobnije iskustvo vozača i putnika uz zadržavanje klasičnog karaktera V-Twin motora tvrtke Harley.
Što se izgleda tiče, naglašavajući modernu perspektivu klasičnoga modela Road King prednji je dio, uz masivno sjajno crno prednje svjetlo, zaštitni stilski element novoga dugoprugaša. Ipak, ono što odmah upada u oči je nedostatak standardnog vjetrobranskog stakla, a umjesto njega tu je visoki i široki upravljač.
Novi je Harley udoban za voziti čak i za dulja putovanja, a vjetar u kosi ionako nije nikada smetao "pravim" bikerima. Straga, izdužene bisage prostiru se preko prigušivača, čime se stvara privid da motocikl u potpunosti dodiruje tlo. Ovjes odgovara stilskim promjenama i nadogradnji motora.
Novi stražnji amortizeri s emulzijskom tehnologijom omogućavaju 15 do 30 posto bolje podešavanje prenapregnutosti, u odnosu na prethodne standardne amortizere motocikala za putovanja. Prednji ovjes također ima novu tehnologiju s dvostruko većim protočnim ventilom. Kočnice su također "na nivou". Reflex sustav povezan je s ABS-om te omogućava snažni učinak zaustavljanja, koji je moguće precizno kontrolirati.
Svu svemu, za ljubitelje Harleya jedno je sasvim novo iskustvo. Cijena je zasad nepoznata, ali ne sumnjamo da će se morati izdvojiti pozamašna svotica. Tko ju ima blago njemu.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.