Ako pogledate Edmundsov najnoviji video o testiranju Oceana, nije teško shvatiti zašto se to dogodilo
Američki Edmunds je upravo završio 10-mjesečno testiranje Fisker Oceana, a ispada da je to bio jedan od njihovih najskupljih testova ikada. Stranica za kupnju automobila potrošila je 69.012 dolara za novi Ocean. Nakon 10 mjeseci tijekom kojih je Fisker, u međuvremenu, propao, automobil je izgubio 80 posto svoje inicijalne vrijednosti te sada vrijedi 13.500 dolara, što je najbrži gubitak vrijednosti nekog auta za koji smo ikada čuli.
Ako pogledate Edmundsov najnoviji video o testiranju Oceana, nije teško shvatiti zašto se to dogodilo. Urednici Edmundsa u videu opisuju mnoštvo problema za koje su mislili da će se s vremenom popraviti. Ali, s obzirom na to da je Fisker sada faktički propala firma, malo je nade da će postojeći automobili ikada biti poboljšani, odnosno da će greške biti ispravljene. Zapravo, stanje za vlasnike bi se moglo samo pogoršati zbog nedostataka rezervnih dijelova ili ikakve podrške kupcima.
Testirani Ocean je od početka imao ogromnih problema. Urednik recenzija automobila, Brian Wong, tvrdi da je automobil često nemoguće otključati čak ni nakon držanja gumba za otključavanje 15-20 sekundi. Auto također često ne prepoznaje ključ kada je u autu i neće se pokrenuti sve dok se ovaj problem misteriozno ne riješi sam od sebe. Pomoći im nije mogao ni rezervi ključ jer ga Ocean serijski nema. Tvrtka je svojedobno obećala da će se sve riješiti s mobilnom aplikacijom koja je navodno bila u izradi, ali ona se nikada nije pojavila.
Auto je imao i obilje drugih softverskih problema, a ažuriranja koja bi ih riješila se nikada nisu pojavila. Auto se tako i dalje kotrlja unatrag na uzbrdicama kad otpustite kočnicu iako je trebao imati hill holder funkciju od samog početka. Fisker je tvrdio da će se to popraviti u verziji softvera 2.0, ali Edmundsovo vozilo to nikada nije dobilo. Urednici su se također žalili na katastrofalnu kameru za vožnju unatrag. Njena slika je toliko kasnila i zapinjala tako da je lako moguće bilo udariti u neku prepreku prije nego što je vidite.
No, imao je ovaj Fisker i svojih dobrih strana. Edmunds tvrdi da auto izgleda dobro i dobro se vozi, te da ima vrlo dobar doseg. U Edmundsovom testu dosega, Ocean je isporučio 576 kilometra u kombiniranim realnim uvjetima što je odličan rezultat za veliki električni SUV. Osim toga, Edmundsu se svidio "kalifornijski način rada", koji omogućuje spuštanje svih stakala osim vjetrobrana, uključujući panoramski krov, mali prozor iza C stupa i stražnje staklo.
Fisker je bankrotirao, ostavljajući vlasnike Oceana na cjedilu, a kakav je to udarac za njih pokazuje gubitak 55.512 dolara vrijednosti na autu koji je Edmunds testirao manje od godinu dana. Nesretnim vlasnicima sada preostaje samo voziti aute koliko je to duže moguće, nadajući se da će problemi s njima biti minimalni ili ih hitno prodati i prihvatiti ogroman financijski gubitak.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.