Uhićen je 19. studenoga jer je Nissan razotkrio njegove dugogodišnje financijske prekršaje u milijunskim svotama, prikazivanje manjega dohotka od stvarnog i korištenje tvrtkina novca za osobne potrebe
Carlos Ghosn, posrnuli predsjednik automobilske grupe kojemu je u utorak odobrena jamčevina, u srijedu je napustio zatvor Kosuge u Tokiju gdje je proveo 100 dana u pritvoru pod optužbama za financijske malverzacije. Bivši predsjednik automobilske grupe Renault i Nissan napustio je zatvor okružen čuvarima i desecima novinara. Putem svog odvjetnika Ghosn je uplatio jamčevinu od približno 8 milijuna eura, koja mu je odobrena u utorak pa se može braniti sa slobode.
– Nedužan sam i odlučan snažno se braniti na pravednom suđenju protiv neutemeljenih optužbi – oglasio se Ghosn u utorak priopćenjem, doznavši da mu je odobrena jamčevina. U Japanu je rijetkost da se optužena osoba pusti iz pritvora prije nego što bude zakazan datum početka suđenja. Stručnjaci ocjenjuju da je novi Ghosnov branitelj vjerojatno ponudio jamstva i uvjerio suca da francusko-libanonsko-brazilski magnat neće imati nikakvu mogućnost pristupa dokazima ili odlaska iz Japana. Ghosn je vodio grupu triju svjetskih proizvođača automobila - Renault-Nissan-Mitsubishi – na dva kontinenta, kao glavni izvršni direktor i predsjednik.
Uhićen je 19. studenog pošto je Nissan razotkrio njegove dugogodišnje financijske prekršaje u milijunskim svotama, uključivo prikazivanje manjeg dohotka od stvarnog i korištenje tvrtkina novca za osobne potrebe. Ghosn odbacuje sve optužbe za financijske malverzacije. Japan je dugo slavio Ghosna kao karizmatskog poslovnog čelnika koji je Nissana spasio s ivice propasti i reorganizirao ga u Renaultovu podružnicu koja dobro posluje.
Jedan od najpoznatijih Ghosnovih poteza bilo je uvođenje drakonskih reformi u Nissanu zadnjih 20 godina, koje su spasile tvrtku od bankrota, zbog čega se supermenadžer mnogima zamjerio. U intervjuu krajem siječnja za agenciju France presse Ghosn je kritizirao svoj produljeni pritvor za koji je kazao da 'nije normalan' ni 'u jednoj demokaciji'. Ocijenio je da je on žrtva 'urote' koju je pokrenuo Nissan da bi minirao njegov projekt zbližavanja s Renaultom.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.