Prema njegovu mišljenju, kineske marke imaju "industrijsku disciplinu i brzinu" koju Zapad teško može pratiti, a Tesla bi se mogla naći u situaciji u kojoj njezina tehnološka prednost jednostavno više neće biti dovoljna
Bivši izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares ponovno je izazvao buru u automobilskoj industriji. U nedavnom intervjuu za Automotive News izjavio je kako nije siguran hoće li Tesla uopće preživjeti iduće desetljeće, unatoč tome što ju smatra jednom od najinovativnijih tvrtki u povijesti automobila. Njegove su riječi odjeknule poput bombe u trenutku kad američki proizvođač prolazi kroz jedno od najizazovnijih razdoblja u svojoj povijesti.
Tavares, koji je napustio Stellantis uoči restrukturiranja koncerna, upozorio je na dvije najveće prijetnje Teslinom opstanku: kineske proizvođače i samog Elona Muska. "Tesla je iznimno inovativna, ali BYD i ostali kineski proizvođači već sada pobjeđuju na polju učinkovitosti i troškova", rekao je. Prema njegovu mišljenju, kineske marke imaju "industrijsku disciplinu i brzinu" koju Zapad teško može pratiti, a Tesla bi se mogla naći u situaciji u kojoj njezina tehnološka prednost jednostavno više neće biti dovoljna.
Carlos Tavares
Uz to, Tavares smatra da je i Musk sam potencijalni rizik za tvrtku. "Ne možemo isključiti mogućnost da se odluči potpuno povući iz automobilske industrije i usmjeri na druge projekte, "robote, svemirske letove ili umjetnu inteligenciju", upozorio je. Takav bi scenarij, kaže, mogao ostaviti Teslu bez karizmatičnog vođe koji je njezin brend pretvorio u globalni fenomen.
Tesla se 2025. godine suočila s padom prodaje od gotovo 40 posto u Europi, dok konkurenti poput BYD-a, MG-a i Cheryja bilježe eksplozivan rast. U SAD-u se prodaja stabilizirala, ali pritisak i sve veći broj pristupačnih električnih modela zapadnih proizvođača smanjuju Teslin tržišni udio. Analitičari upozoravaju da je tvrtka izgubila dio imidža tehnološkog lidera, a projekti poput Cybertrucka i autonomne vožnje ne donose očekivane rezultate.
Unatoč svemu, mnogi smatraju da Tavares možda podcjenjuje Teslinu sposobnost prilagodbe. Tvrtka i dalje ima globalno najrazvijeniju mrežu brzih punionica, veliku bazu lojalnih kupaca i financijsku stabilnost koja joj omogućuje agresivna ulaganja u razvoj umjetne inteligencije i robotike, upravo onih područja koja bi, paradoksalno, mogla odrediti njezinu budućnost.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.