Prošle je godine Tesla zabilježila prvi pad prodaje u posljednjih deset godina, iako je on bio vrlo malen. No početkom ove godine krenuo je katastrofalni tržišni slom
Tesla je prije manje od godinu dana najavila da će do 2030. godine prodavati 20 milijuna električnih vozila godišnje. Iako se i tada taj cilj činio potpuno nerealnim, sada imamo potpuno suprotnu situaciju. Umjesto astronomskog rasta, Tesla se trenutačno bavi s katastrofalnim padom prodaje. Prošle je godine Tesla zabilježila prvi pad prodaje u posljednjih deset godina, iako je on bio vrlo malen. No početkom ove godine krenuo je katastrofalni tržišni slom.
Nakon pada prodaje do 75 posto na mnogim važnim tržištima u siječnju, trend se nastavio i u veljači. U Norveškoj, na tržištu je je najviše naklonjeno električnim vozilima prodaja je u prva dva mjeseca pala za 44,4 posto, unatoč ogromnom rastu ukupnog tržišta električnih vozila u državi za 53,4 posto. U Njemačkoj su stvari još gore. Novi podaci KBA, Njemačke savezne uprave za motorni promet, pokazuju da je u siječnju 2025. prodaja Tesle pala za 59,5 posto, a u veljači za nevjerojatnih 76,3 posto u odnosu na godinu ranije. Ukupni minus ove godine je katastrofalnih 70,6 posto.
Ni na drugom kraju svijeta nije bolje. Podaci Australskog nacionalnog vijeća za električna vozila pokazuju da je Tesli u Veljači prodaja pala za 71,9 posto, s 5665 na samo 1592 automobila. U prva dva mjeseca godine Tesla bilježi pad 65,5 posto.
I u Kini stvari izgledaju jako loše za Teslu. Preliminarni podaci Kineske udruge za osobne automobile otkrivaju da je Tesla u Kini prodala 30.688 vozila u veljači, što je pad od 49,16 posto u odnosu na 60.365 automobila prodanih u istom mjesecu 2024. godine. Ovaj ukupan broj uključuje i domaću prodaju i izvoz Tesli iz Kine, ali jasno je da se Teslin udio na kineskom tržištu drastično smanjuje.
I u Hravstkoj je prodaje Tesle drastično pala, za više od 50 psoto. Konkretno u prva dva mjeseca ov godine prodano je samo 16 automobila, a u istom razdoblju prošle godine 35.
Sa sigurnošću se može reći da je Tesla u velikim problemima. I dok neki naglašavaju da je pad posljedica zamjene Modela Y s redizajniranom verzijom, u oči upada činjenica da i prodaja Modela 3 jako opada. Primjerice, više od 80 posto u Australiji, i više od 50 posto u Njemačkoj. To ukazuje da su problemi dublji i da je sve zapravo posljedica revolta kupaca protiv Elona Muska koji se mnogima zamjerio svojim političkim djelovanjem i ideološkim zaokretom te teško objašnjivim ponašanjem kojim svakodnevno privlači (negativnu) pažnju na sebe i svoju tvrtku.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.