Nakon što su početkom godine špekuliralo o suradnji u proizvodnji, ova dva giganta uložit će više od milijardu eura u širenje svojega već postojećeg poslovanja izvan proizvodnje i prodaje automobila na sustave plaćanja po minuti ili po prijeđenome kilometru
Njemački proizvođači automobila Daimler i BMW predstavili su u petak zajedničku tvrtku za prijevoz na poziv, usluge parkiranja i punjenje električnih automobila kako bi konkurirali uslugama mobilnosti koje nude američki Uber i druge tehnološke tvrtke. Priopćili su kako će uložiti više od milijardu eura u širenje svojega već postojećeg poslovanja izvan proizvodnje i prodaje automobila na sustave plaćanja po minuti ili po prijeđenom kilometru. Konzultantska kuća PwC ističe kako se proizvođači automobila suočavaju s marginalizacijom zbog tehnoloških tvrtki bogatih gotovinom, osim kada razvijaju usluge bazirane na korištenju vozila.
Uspostave tvrtki za usluge prijevoza na poziv sve su češća pojava. Kineska tvrtka Didi Chuxing namjerava graditi svoje poslovanje u Latinskoj Americi, a Uber stvara uporište na svom američkom tržištu. 'Daljnja suradnja s drugim pružateljima usluga, uključujući udjele u startupima i suradnju s etabliranim igračima, također je moguća opcija', kazao je glavni izvršni direktor Daimlera Dieter Zetsche. Daimlerov brend Car2Go, za dijeljenje vožnje, povezat će se s BMW-ovim tvrtkama DriveNow, ParkNow i ChargeNow, pri čemu oba proizvođača automobila imaju po 50 posto udjela u tom zajedničkom pothvatu.
Pothvat ima pet cjelina - REACH NOW, usluga osmišljavanja rute i rezervacije putem pametnih telefona, CHARGE NOW za punjenje električnih automobila, FREE NOW za pozivanje taksija, PARK NOW za usluge parkiranja i SHARE NOW za dijeljenje vožnje. 'Tih pet usluga bit će usko povezane da bi se stvorio jedinstven portfelj usluga mobilnosti s potpuno električnim voznim parkom, koji vozi i parkira autonomno', izjavio je izvršni direktor BMW-a Harald Krueger. BMW i Daimler rade na razvoju autonomnih automobila koji će im omogućiti da preokrenu tržište za taksi i usluge prijevoza na poziva. 'S već današnjih 60 milijuna klijenata imat ćemo koristi od neprimjetno integriranog, održivog ekosustava dijeljenja vožnje, prijevoza na poziv, parkiranja, punjenja i multimodalnih prijevoznih usluga', izjavio je Kruger za CNBC.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.