Mardella će se sigurno najviše pamtiti po radikalnom rebrandiranju Jaguara. Pod njegovim vodstvom Jaguar je krenuo putem električne luksuzne avangarde...
Nakon 35 godina u tvrtki i gotovo tri godine na njezinu čelu, Adrian Mardell napušta JLR, upravo u trenutku kada britanski proizvođač ulazi u jednu od najizazovnijih faza u svojoj povijesti. Njegov odlazak dolazi nakon gašenja svih modela Jaguara i neposredno uoči tržišnog lansiranja prvog ovog potpuno električnog Jaguara, koji bi trebao redefinirati marku kao izravnog suparnika Bentleyju i sličnim skupim markama.
Mardell je preuzeo kormilo 2023., nakon što je njegov prethodnik Thierry Bolloré iznenada dao ostavku. Tvrtka se tada borila s gubicima, poremećenim lancima opskrbe i posljedicama pandemije. No, Mardell je JLR uspješno izveo iz krize, prihodi su porasli, Defender i Range Rover su ostvarivali visoke dobitke, a prošla godina bila je najprofitabilnija u desetljeću.
No, Mardella će se sigurno najviše pamtiti po radikalnom rebrandiranju Jaguara. Pod njegovim vodstvom Jaguar je prestao težiti biti konkurencija BMW-u i Mercedesu, te je krenuo putem električne luksuzne avangarde, ciljajući kupce Rolls-Roycea i Bentleyja. Novi dizajnerski smjer predstavljen kroz koncept Type 00 izazvao je podijeljene reakcije, a prvi serijski modeli očekuju se tek 2026. godine.
Jedan od najneugodnijih trenutaka u novom smjeru Jaguara dogodio se još prije izlaska ijednog novog modela, s reklamnom kampanjom koja je trebala najaviti renesansu brenda i koju je Mardell odobrio. Umjesto oduševljenja, kampanja je naišla je na val kritika i podsmijeha. Mnogi stručnjaci i komentatori ocijenili su je kao "odvojenu od stvarnosti" i "parodiju luksuza". Na društvenim mrežama ubrzo je postala predmet šale, a sama marka bila je prisiljena povući neke materijale. Umjesto da najavi novi početak, kampanja je dodatno naglasila neizvjesnost oko smjera u kojem Jaguar ide.
U međuvremenu, JLR je dobio novu korporativnu strukturu, tzv. 'House of Brands', koja Defender, Discovery, Range Rover i Jaguar tretira kao zasebne brendove s vlastitim identitetima i ciljanom publikom. Iako je ta strategija financijski zasad dala rezultate, američki carinski propisi mogli bi opet smanjiti profitne marže.
Unatoč izazovima, Mardell je ostao optimističan: "U današnjim tržišnim uvjetima ne vidim ništa što bi me zabrinjavalo u pogledu uspjeha novog Jaguara", izjavio je za Autocar. No, očito su to bile samo riječi, jer njegov odlazak u kritičnom trenutku vrlo je znakovit.
Njegov nasljednik još nije imenovan, no jasno je da će imati pune ruke posla, ne samo oko realizacije kontraverzne Jaguarove transformacije, već i oko zadržavanja profitabilnosti u sve nepredvidljivijem tržištu.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.