Osim što može zaploviti u slućaju nužde, ovaj automobil na suhom ima i jedinstvenu mogućnost okrenutti se na mjestu
Koliko su daleko Kinezi napredovali sa svojim električnim autima pokazuje nam primjer modela BYD YangWang U8, ogromnog SUV-a prepunog najmodernije tehnologije koji ima skoro 1200 KS i impresivnih 1000 km dosega. No ove brojke čak i nisu najimpresivnije na ovom automobilu, još dojmljivije su neke druge stvari koje ovaj automobil može napraviti za razliku od bilo kojeg drugog na svijetu.
YangWang je nakon nedavne premijere pokazao dvije impresivne mogućnosti koje su čak i najgorljivije protivnike kineskih automobila ostavile bez riječi. Luksuzni SUV može se na okretati na mjestu poput tenka, a ako je potrebno u nuždi (poput poplave) može čak i zaploviti.
YangWang U8 pokreću četiri elektromotora koji zajedno razvijaju ogromnih 1196 KS. Budući da svaki kotač pokreče poseban motor oni se mogu u isto vrijeme okretati u različitim smjerovima što automobilu omogućuje da se okrene na mjestu. Kako ta zaista korisna funkcija izgleda u praksi možete pogledati u ovom videu.
S obzirom na to da je ovaj automobil koncipiran kao ozbiljan terenac koji bi trebao konkurirati modelima Poput Range Rovera sposoban je i za prolazak kroz vrlo duboku vodu. Standardna verzija može prolaziti kroz vodu dubine od jednog metra, a Off-road Master Edition može ići i dublje, do 1,4 metra (55 inča), jer ima disalicu na povišenom mjestu. Ako se sada pitate što će električnom autu uopće ovakav dodatak specifičan za konvencionalne rasne terence, to je zato što U8 ima i 2-litreni benzinski motor koji služi kao range extender. Pogon je uvijek električni, ali kako su baterije prilično malog kapaciteta od 49 kWh, ugrađen mu je dodatni motor koji puni baterije kada ponestane struje. Auto zato ima i 75-litreni spremnik za benzin što je i tajna velikog dosega od 1000 km.
Vratimo se sad ponovo u vodu. Ako je ona kojim slučajem dublja od 1, odnosno 1,4 metara automobil je u stanju i zaploviti. U8 nudi poseban Yachting Mode koji ipak nije namijenjen za to da se vozikate morem ili jezerima već prvenstveno kako bi se spasili iz nezgodnih situacija kao što su poplave. Ako auto detektira da je "izgubio tlo pod kotačima" automatski će podići ovjes, deaktivirati benzinski motor, prebaciti ventilaciju na recirkulacijski način rada, zatvoriti prozore i otvoriti krovni otvor, pružajući putnicima izlaz za slučaj nužde. BYD tvrdi da U8 tako može ostati na površini vode do 30 minuta i ploviti brzinom od 3 km/h okretanjem svojih kotača. Isto tako je moguće i upravljati automobilom lijevo - desno u vodi.
Zanimljivo, sličnu funkciju (lebdenje iznad vode ili tla) je još ranije najavio Elon Musk za model Tesla Roadster koji nikako da stigne, no rijetko tko je Teslinog vizionara shvatio ozbiljno misleći da se radi o njegovom tipičnom pretjerivanju ili šali kakvima je ponekad sklon. Sada su Kinezi pokazali da je to i više nego realno, pa je za očekivati da će tim putem krenuti i drugi proizvođači (skupljih) električnih terenskih automobila jer mogućnost plovidbe bi zaista tu i tamo mogla spasiti koji automobil ili ljudski život.
Novi BYD YangWang U8 u prodaji će se u Kini naći već tijekom idućeg mjeseca, a najavljena cijena je oko 140.000 eura preračunato. Off-road Master Edition trebao bi biti još skuplji.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.