Europski parlament izglasao je rješenje koje nudi zakonska i druga rješenja za sprječavanje 'skidanja' kilometraže na rabljenim automobilima na području Europske unije
Procjene Europske unije ističu kako je ovom nezakonitom praksom na nacionalnim razinama zahvaćeno između 5 i 15 posto vozila, a u prekograničnoj trgovini zahvaćeno ih je između 30 i 50 %. Posljedica toga je šteta za cijelu Europsku uniju, u iznosu između 5,6 i 9,6 milijardi eura, a povjerenje na tržištu rabljenih vozila je najniže od svih tržišta svih dobara u EU-u.
Osim financijske štete za kupce, prijevare s kilometražom predstavljaju i ozbiljnu prijetnju sigurnosti prometa te nameću dodatan nepošten trošak kupcima, osiguravateljima, trgovcima vozilima, pa i proizvođačima. Kako bi u potpunosti iskorijenile prijevare, Nizozemska i Belgija već su uspostavile bazu podataka, u kojoj su pohranjeni podaci o kilometraži s periodičnih tehničkih pregleda, održavanju i drugim servisnih radnjama kod mehaničara.
Problem se javlja u prodaji izvan granica takvih uređenih zemalja, stoga parlament EU-a traži da se rješenje ove dvije zemlje preuzme na europskoj razini. Također, od država članica traži da se ovakve prijevare tretiraju kao kazneno djelo te predlaže da se uvede obveza za proizvođače automobila da poboljšaju kriptografsku zaštitu brojača kilometara i razviju sustave za prepoznavanje manipulacije.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.