Početna Novosti 92 pregleda

Ford okreće leđa VW-u: Nasljednika Fieste radit će s Renaultom

FOTO: Ford

Prvi od dva nova modela, koji se u salonima očekuje početkom 2028., bit će duhovni nasljednik umirovljene Fieste

Ford je objavio strateško partnerstvo s Renaultom za razvoj dva nova, cjenovno pristupačna električna automobila. Ovaj potez označava značajan zaokret u Fordovoj strategiji elektrifikacije za Europu, koja se dosad uvelike oslanjala na suradnju s Volkswagenom. Naime, partnerstvo s njemačkim divom omogućilo je Fordu brži ulazak na tržište električnih vozila korištenjem Volkswagenove MEB platforme. Na toj osnovi nastali su modeli Explorer i Capri, no za ključni segment manjih i dostupnijih automobila, Ford se sada okreće novom partneru.

Author: Ford foto: Ford

Prvi od dva nova modela, koji se u salonima očekuje početkom 2028., bit će duhovni nasljednik umirovljene Fieste. Razvijat će se na Renaultovoj Ampere platformi, istoj onoj koju koristi i novi Renault 5. Drugi model bit će mali električni SUV, srodan Renaultu 4.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Iako će dijeliti francusku tehnologiju, Ford naglašava da će auti imati prepoznatljiv Fordov dizajn i vozne karakteristike. "Kombinirat ćemo Renaultovu industrijsku snagu s našim dizajnom kako bismo stvorili vozila koja su zabavna i izrazito fordovska", poručio je šef Forda, Jim Farley.

Ovaj zaokret dolazi u trenutku kad se Ford bori s padom tržišnog udjela u Europi i slabom prodajom skupljih električnih SUV-ova. Prodaja Explorera i Caprija toliko je spora da je tvrtka morala znano smanjiti proizvodnju u tvornici u Kölnu. Partnerstvo s Renaultom Fordu omogućuje brži i jeftiniji povratak u segment malih automobila. Farley je Europu nazvao "prvom crtom bojišnice" u globalnoj transformaciji autoindustrije.

Author: Rabecca Cook/Reuters/PIXSELL foto: Rabecca Cook/Reuters/PIXSELL Jim Farley

Suradnja se ne zaustavlja na osobnim autima. Tvrtke su potpisale i pismo namjere o zajedničkom razvoju lakih gospodarskih vozila. Za Ford, ovo je ključan korak za oporavak poslovanja, dok Renault dobiva veći obujam proizvodnje.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.