Prvi od dva nova modela, koji se u salonima očekuje početkom 2028., bit će duhovni nasljednik umirovljene Fieste
Ford je objavio strateško partnerstvo s Renaultom za razvoj dva nova, cjenovno pristupačna električna automobila. Ovaj potez označava značajan zaokret u Fordovoj strategiji elektrifikacije za Europu, koja se dosad uvelike oslanjala na suradnju s Volkswagenom. Naime, partnerstvo s njemačkim divom omogućilo je Fordu brži ulazak na tržište električnih vozila korištenjem Volkswagenove MEB platforme. Na toj osnovi nastali su modeli Explorer i Capri, no za ključni segment manjih i dostupnijih automobila, Ford se sada okreće novom partneru.
Prvi od dva nova modela, koji se u salonima očekuje početkom 2028., bit će duhovni nasljednik umirovljene Fieste. Razvijat će se na Renaultovoj Ampere platformi, istoj onoj koju koristi i novi Renault 5. Drugi model bit će mali električni SUV, srodan Renaultu 4.
Iako će dijeliti francusku tehnologiju, Ford naglašava da će auti imati prepoznatljiv Fordov dizajn i vozne karakteristike. "Kombinirat ćemo Renaultovu industrijsku snagu s našim dizajnom kako bismo stvorili vozila koja su zabavna i izrazito fordovska", poručio je šef Forda, Jim Farley.
Ovaj zaokret dolazi u trenutku kad se Ford bori s padom tržišnog udjela u Europi i slabom prodajom skupljih električnih SUV-ova. Prodaja Explorera i Caprija toliko je spora da je tvrtka morala znano smanjiti proizvodnju u tvornici u Kölnu. Partnerstvo s Renaultom Fordu omogućuje brži i jeftiniji povratak u segment malih automobila. Farley je Europu nazvao "prvom crtom bojišnice" u globalnoj transformaciji autoindustrije.
Jim Farley
Suradnja se ne zaustavlja na osobnim autima. Tvrtke su potpisale i pismo namjere o zajedničkom razvoju lakih gospodarskih vozila. Za Ford, ovo je ključan korak za oporavak poslovanja, dok Renault dobiva veći obujam proizvodnje.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.