BMW je posljednjih godina šokirao svoje obožavatelje sve većim i većim maskama pa će mnogi pozdraviti ovu promjenu
BMW je pred pokretanjem novog poglavlja u svojoj povijesti s Neue Klasse modelima. Kako bi oni mogli izgledati otkriva danas predstavljeni konceptni model Vision Neue Klasse X koji je još jedna najava novog dizajnerskog i tehnološkog smjera marke.
Osim ranije najavljene limuzine iz serije Neue Klasse, BMW će napraviti i SUV veličine modela X3 koji će u proizvodnju krenuti 2025. godine. Ovaj koncept je očito izravna najava za njega. Nakon ovog modela će do 2027. uslijediti još četiri noviteta na platformi Neue Klasse.
Ono što je privuklo najviše pažnje je novi dizajnerski izričaj, precizno mala prednja maska poznata i kao “bubrezi” koja je jako smanjena. BMW je posljednjih godina šokirao svoje obožavatelje sve većim i većim maskama pa će mnogi pozdraviti ovu promjenu.
Vision Neue Klasse X ima male i uske bubrege koji podsjećaju na BMW-e od prije dvadesetak godina kao i na originalnu limuzinu Neue Klasse iz 1960-ih godina. No to ne znači da je nova maska retro. Ona je naime osjetno tanja i osvijetljena, kao kos nekih novih modela BMW-a.
Kad pogledamo cijeli prednji dio, jasno je da Neue Klasse X pokušava zadržati nižu liniju i estetiku “nosa morskog psa” kao na ranijem konceptu Neue Klasse. Ipak, u kombinaciji sa SUV linijama to toliko ne uspijeva.
BMW naglašava da je ovaj oblik također 20 posto aerodinamičniji od aktualnih X modela, dok se navodi da novi dizajn guma i kočnica pridonose povećanju učinkovitosti od 25 posto. Stražnji dio ima prepoznatljiva stražnja svjetla, nadovezujući se na limuzinu Neue Klasse koja uključuje 3D ispisane jedinice raspoređene na nekoliko razina.
Budući da se radi o konceptu, još nema službenih informacija o detaljima pogona i dosega ovog električnog automobila. Međutim, potvrđeno je da on koristi BMW-ovu šestu generaciju eDrive tehnologije, koja obećava 30-postotno poboljšanje dosega i brže punjenje. Imat će okrugle baterijskim ćelije koje su energetski gušće i radit će na 800-voltnoj arhitekturi.
BMW tvrdi da će auto nuditi vrhunsko iskustvo vožnje prilagođeno individualnim potrebama korisnika. BMW je sam razvio četiri nove kontrolne jedinice koje naziva supermozgovima jer imaju 10 puta veću računalnu snagu od aktualnih. Uključeni su zasebni "mozgovi" za pogonski sklop i autonomnu vožnju.
U unutrašnjosti Vision Neue Klasse X ima novi materijal na biljnoj bazi koji je održivo razvijen i ne sadrži petrolej. Može se pronaći i mnogo materijala od reciklirane plastike izvađene iz mora i od odbačenih ribarskih mreža.
Novu Panoramic Vision vodi tradicionalni infotainment korak dalje. Projicira informacije na visini savršeno usklađenoj s vozačem preko cijele širine vjetrobranskog stakla. U situacijama vožnje, BMW 3D Head-Up zaslon prikazuje informacije kao što su potpomognuta vožnja ili navođenje u prometu.
Proizvodna verzija Neue Klasse X, koja će vrlo vjerojatno postati druga generacija iX3, krenut će sljedeće godine iz BMW-ove tvornice u Debrecenu u Mađarskoj. No čini se da ce BMW istodobno zadržati i klasični X3 s motorima na unutarnje izgaranje koji ce dobiti novu generaciju odvojenu od Neue Klasse modela. On bi trebao biti predstavljen već ove godine.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.