Pokazalo se da je tek petina od 11.700 ispitanih potencijalnih kupaca zainteresirana za neke nove tehnologije
Proizvođači automobila posljednjih godina mnogo ulažu u tehnologiju u automobilima koja nema previše veze s vožnjom, trudeći se u automobile ugraditi što više funkcija, zaslona i tehnologija na kakve smo navikli u mobilnim telefonima. Mnoge primjere onoga što bi se u budućnosti moglo naći u sve više automobila vidjeli smo nedavno na najvećem svjetskom sajmu elektronike CES u Las Vegasu. No najnovija studija sada pokazuje da je interes kupaca za tim novim tehnologijama prilično suzdržan.
Istraživanje američke marketinške i konzultantske tvrtke AutoPacific provedeno u SAD-u provjerilo je koliko su kupci zainteresirani za tri značajne tehnologije koje su dominirale na CES-u: dodatne zaslone za suvozača, vanjske zaslone na automobilu i mogućnost kupnje usluga, proizvoda, funkcija i nadogradnja vozila putem zaslona infotainment sustava. Pokazalo se da je tek petina od 11.700 ispitanih potencijalnih kupaca zainteresirana za te tehnologije.
Najpopularnijom tehnologijom u ispitivanju pokazali su ze zasloni za suvozače, no tek je 21 posto potencijalnih kupaca izjavilo da bi takav zaslon željelo imati u svojem sljedećem vozilu. Ova značajka, koja postaje sve češća na novim skupim premium vozilima, omogućuje putniku gledanje medija, korištenje navigacije i druge funkcije na zaslonu koji je namijenjen samo njima. Infotainment zaslon za suvozača bio je najpopularniji među ispitanima koji namjeravaju kupiti novi električni auto ili plug-in hibrid.
Na drugom mjestu je usluga, proizvoda, funkcija i nadogradnja vozila putem zaslona infotainment sustava. Samo 18 posto ispitanih je reklo je da želi ovu funkciju u svojem automobilu. Ipak, taj se broj povećao u odnosu na 2022., kada je samo 10 posto kupaca bilo zainteresirano za ovu značajku.
Među kupcima koji su bili zainteresirani za kupnju izravno sa zaslona vozila, 60 posto željelo je mogućnost kupnje novih ili poboljšanih značajki vozila, 56 posto željelo je mogućnost prijenosa plaćenog video sadržaja na svoj zaslon, a 50 posto željelo je mogućnost plaćanja proizvoda kao što su gorivo, naknada za parkiralište ili hrana.
Potencijalni kupci su najmanje zainteresirani za zaslone na vanjskom dijelu svojeg automobila putem kojih bi mogli komunicirati s pješacima ili drugim vozačima. Takva funkcija bi, prema ideji proizvođača, mogla pomoći pješacima da znaju da imaju prednost. Za tako nešto je zainteresirano samo 17 posto potencijalnih kupaca novih vozila.
Iz svega ovoga se da zaključiti da velika većina vozača ne želi ovakve nove tehnologije u automobilima i smatra ih potpuno nepotrebnima. No ne sumnjamo da će ih proizvođači ipak nastojati što više gurati jer više oprema znači i veću cijenu automobila, a to pak donosi veću zaradu.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.