Kraj proizvodnje Focusa ST će se poklopiti s krajem i za "obični Focus", a ta odluka označava kraj Fordove ponude "tradicionalnih klasičnih" europskih osobnih automobila
Ford je službeno potvrdio da više ne prima narudžbe za Focus ST, čime završava svoju 45-godišnju povijest u segmentu sportskih kompakta. Ova odluka dolazi nakon što je proizvodnja Fieste ST obustavljena prije dvije godine. Prema izjavi predstavnika Forda za Europu, Finna Thomasena, svi tvornički termini za Focus ST su već rezervirani, a proizvodnja će se u potpunosti obustaviti u studenom ove godine. Iako su pojedini primjerci još dostupni u salonima, konfiguracija novih vozila više nije moguća.
Ford Focus ST prvi je put predstavljen 2002. godine kao sportska verzija popularnog kompakta, tada pod oznakom ST170. Kroz godine je postao sinonim za pristupačnu, a iznimno zabavnu vožnju. U svojoj posljednjoj inkarnaciji, Focus ST koristi 2.3-litreni četverocilindarski turbo motor koji razvija 280 KS i 420 Nm okretnog momenta. Uparen s ručnim ili opcijskim automatskim mjenjačem, automobil do stotke ubrzava za manje od šest sekundi. Uz sportski podešen ovjes, elektronsku blokadu diferencijala i mogućnost konfiguracije vozačkih postavki, ST je ostao vjeran svojoj filozofiji - pružiti maksimalnu vozačku dinamiku u svakodnevno upotrebljivom paketu.
Kraj proizvodnje Focusa ST će se poklopiti s krajem i za "obični Focus", a ta odluka označava kraj Fordove ponude "tradicionalnih klasičnih" europskih osobnih automobila. Modeli Ka, Fiesta i Mondeo već su povučeni s tržišta, a s prestankom proizvodnje Focusa, Ford će u Europi ostati samo na SUV-ovima i američkom Mustangu, koji je "nišni model" s malom prodajom.
No ovo veliko ukidanje "cijele game modela" rezultiralo je problemima za Ford. Pad prodaje dobro ilustrira izazove s kojima se Ford suočava u Europi. Prema podacima Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), Fordove isporuke u Europi smanjile su se za 2,2 posto u prvom kvartalu 2025., što ej nastavak pada prodaje koji traje već godinama. Ove godine Ford je prodao samo 149.601 automobila, a za usporedbu, Volkswagen je u istom razdoblju prodao 488.033 vozila. Čak su i južnokorejski proizvođači Kia i Hyundai nadmašili Ford s 183.095 odnosno 174.106 isporučenih vozila.
LICENSE EXPIRES: Perpetual - LICENSE BY: Stuart Price LICENSE SCOPE: A - Earned editorial, press releases, press kits. B - All non-broadcast digital and online media. C - All non-broadcast digital and online media, plus Retail and POS (showrooms, events etc). D - All print media (newspaper, magazine etc) REGION: Europe COPYRIGHT AND IMAGE RIGHTS: This content is solely for editorial use and for providing individual users with information. Any storage in databases, or any distribution to third parties within the scope of commercial use, or for commercial use is permitted with written consent from Ford of Europe only.
Budućnost Fordovih sportskih modela ostaje neizvjesna. S obzirom na kraj ere motora s unutarnjim izgaranjem, eventualni povratak sportskih hatchbackova poput Fieste ST ili Focusa ST vjerojatno bi bio u električnom obliku. Volkswagen, bivši poslodavac Fordovog europskog šefa prodaje i marketinga Martina Sandersa, već je najavio električne GTI modele, što otvara mogućnost sličnog razvoja i za Ford jer Ford koristi VW-ovu platformu i tehniku za svoje europske električne modele Explorer i Capri. Što se tiče pogona na struju, Ford se u Europi oslanja na SUV modele poput Pume i Kuge, koji preuzimaju glavnu ulogu u ponudi.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.