Prekid proizvodnje Focusa označava kraj jedne ere za Ford u Europi, budući da je Focus bio najvažniji model marke od kada je 1998. godine debitirao na tržištu
Fordovi europski kultni modeli potpuno izumiru. Posljednji Mondeo napravljen je u travnju 2022., a zadnja Fiesta je s pokretne trake sišla u srpnju 2023. godine. Ove godine i Focus dolazi na red. U e-poruci za Motor1, Finn Thomasen, Fordov europski menadžer komunikacija, najavio je da će proizvodnja Focusa prestati u studenom. Nikakvih planova za nasljednika nema.
Iz Fordovog odjela za odnose s javnošću poručili su da kupci još uvijek mogu naručiti novi Focus točno prema svojim specifikacijama, ali da neće proći dugo prije nego što se zatvore knjige narudžbi. Nakon toga moći će se kupiti samo ono što je na zalihi.
Prekid proizvodnje Focusa označava kraj jedne ere za Ford u Europi, budući da je Focus bio najvažniji model marke od kada je 1998. godine debitirao na tržištu, zamijenivši Escort.
Kraj Focusa će se sigurno dodatno loše odraziti na Fordove prodajne brojke u Europi koje su posljednjih godina u silaznoj putanji. Naravno, zadovoljni mogu biti i konkurenti poput Volkswagena, Opela, Seata, Toyote i mnogi drugi koji još uvijek proizvode svoje klasične kompakte.
Logično, mnogi se pitaju zašto Ford uopće uklanja Focus iz svoje palete proizvoda i zašto je to ranije učinio s Fiestom i Mondeom? Izvršni direktor Jim Farley je prošle godine rekao da tvrtka želi "izaći iz poslovanja s dosadnim automobilima i usredotočiti se na posao s kultnim vozilima". Farley je u intervjuu priznao je da su automobile poput Fieste i Mondea voljeli mnogi kupci, ali da Ford od njih nije zarađivao dovoljno novca da to opravdalo buduća ulaganja. U prijevodu, odlučili su se koncentrirati na skuplje model na kojima i više zarađuju, no to se može pokazati dvosjeklim mačem jer dovodi do velikog pada prodaje.
Kraj Focusa znači da će Ford u Europi ostati samo na SUV-ovima i gospodarskim vozilima, a "klasičnih automobila", osim egzotičnog Mustanga, više neće biti. Isto to su već ranije napravili i u SAD-u.
Fordova prodaja u Europi (EU, EFTA i Ujedinjeno Kraljevstvo) pala je čak 17 posto na 426.307 vozila u 2024. godini, prvoj punoj godini bez Fieste. Tržišni udio tvrtke pao je s 4 posto na samo 3,3 posto, te je Ford skliznuo iza Kije i Hyundaija. I ova je godina počela loše. Podaci o prodaji koje je objavila Europska udruga proizvođača automobila ACEA pokazuju pad od 3,9 posto u usporedbi sa siječnjem 2024. godine i tržišni udio od samo 3 posto.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.