Prema tvrdnjama iz tvrtke gašenje Mondea, Focusa i Fieste to "izlazak iz posla s dosadnim automobilima i prelazak u posao s legendarnim vozilima"
Velika buka se podigla kada je Ford odlučio ubiti Fiestu, Focus i Mondeo prije nekoliko godina. Fiesta i Mondeo već neko vrijeme na postoje, a Focus će biti umirovljen vrlo skoro. Zašto se Ford rješava svojih bestselera? Prema tvrdnjama iz tvrtke zato što je to "izlazak iz posla s dosadnim automobilima i prelazak u posao s legendarnim vozilima".
Doslovno to je rekao izvršni direktor Jim Farley za britanski časopis CAR u nedavnom intervjuu tijekom kojeg je priznao da su te automobile "voljeli mnogi kupci". Unatoč tome što su ti automobili relativno popularni, šef Forda kaže da se jednostavno ne isplati ulagati više novca u automobile kao što su Fiesta, Focus i Mondeo, za razliku od gospodarskih vozila, na primjer.
Izravne zamjene za te automobile nažalost nisu planirane. Umjesto toga, Ford se nada podignuti prodaju s nekoliko električnih SUV-ova baziranih na Volkswagenima. Modeli Explorer i Capri uvelike su povezani s modelima ID.4 i ID.5. Vrlo uspješna Puma uskoro će iznjedriti čisto električni derivat. Unatoč "napadu" s električnim modelima, Ford Europe je nedavno odustao od svog plana da od 2030. bude samo električni.
Što se tiče "legendarnih" vozila koje je spomenuo Farley, riječ je o Broncu, Mustangu i Raptoru. Ford vjeruje da se može boriti protiv Porschea s Mustangom, a da bi to učinio, namjerava uložiti više novca u budućnosti. Šef Forda je objasnio da su vozila za entuzijaste oduvijek bila "sporedna stvar" koja nikada nije bila stvarno financirana, ali sada postaju "naša glavna stvar".
Ali ubijanje Fieste, Focusa i Mondea stavlja Volkswagen grupu, Toyotu, Stellantis i Hyundai grupu u dobru poziciju budući da ti automobilski moćnici još uvijek proizvode "obične automobile". Zbog nestanka glavnih modela, Fordova prodaja u Europi opada i samo u prvoj polovici ove godine su doživjeli pad tržišnog udjela s 4,1 na 3,3 posto i prodaju manju skoro 17 posto.
U Europi, Ford riskira mnogo ograničavajući svoju ponudu osobnih automobila na Pumu, Kugu, Mustang Mach-E, nekoliko "VW-ovih električnih automobila" i Mustang, koji će sigurno biti sporedni proizvod. Naravno, prodaja je jedno, a profitne marže, odnosno zarada, drugo. Međutim, neobično je ne ponuditi "dosadan automobil" i dopustiti konkurentima da "poberu vrhnje".
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.