Početna Magazin 1283 pregleda

Ford je ukinuo većinu važnih modela u Europi. Kako im sada ide?

FOTO: Ford

Kada Focus nestane, egzotični sportski Mustang će biti jedini automobil u Fordovoj europskoj ponudi koji nije SUV, što je nevjerojatna činjenica

Već je prošlo dosta vremena od kada je Ford ukinuo Mondeo i Fiestu, a uskoro bi njihovim  putem trebao krenuti i Focus. I dok za Monde donekle možemo razumjeti razloge ukidanja jer limuzine i karavani srednje klase ionako odumiru, nikako nam nije jasno što su u Fordu mislili kada su ukinuli Fiestu i najavili ukidanje Focusa. Zar je zaista netko mislio da je to dobra ideja? 

VELIKA PROMJENA Koji auti su bili najpoplarniji prije 10 godina, a koji su danas?

Brojke sada potvrđuju da je Fordovo oslanjanje na SUV-ove i električne aute bilo spektakularno "piljenje grane na kojoj sjedite". Prema brojkama Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), Ford ove godine nastavlja s padom prodaje. Ona je u Europi u prvoj polovici godine pala za još 16,9 posto na 226.365 vozila. Prije deset godina prodali su dvostruko više automobila u istom razdoblju. Fordov tržišni udio u regiji EU+EFTA+UK pao je s 4,1 posto na samo 3,3 posto. Prije deset godina on je iznosio 7,1 posto. U siromašnijim državama, u koje spada i Hrvatska, prodajni udio im je još skromniji, na našem tržištu konkretno samo 2 posto. 

ODLAZAK U POVIJEST Zbogom Ford Fiesta, uveseljavala si milijune

Prestanak proizvodnje Fieste sigurno je naštetio prodaji. Prema automobilskoj istraživačkoj tvrtki Dataforce , koju citira Automotive News Europe, svi modeli koji su ušli među 10 najboljih u segmentu malih automobila zabilježili su porast prodaje u prvoj polovici 2024. godine. Sveukupno, segment je porastao za 5,7 posto na 956.865 gradskih automobila. 

Author: Ford foto: Ford

U pola godine Dacia je prodala više od 144 tisuća Sandera, Renault više od 113 tisuća Clija, Peugeot skoro 106 tisuća 208 i uz takve prodajne brojke jasno je da su to "zlatne koke" za proizvođače. A Ford se svoje odrekao, kao što će se odreći još jedne, Focusa. Ova odluka je objavljena sredinom 2022. kada je tvrtka objavila da će ukinuti svoj legendarni kompakt 2025. godine bez nasljednika.

I tržište kompaktnih hatchbckova je ponovo u naletu, a segment porastao je za 11,5 posto u regiji EU+EFTA+UK u prvoj polovici godine na ukupno 837.351 prodanih automobila. Unatoč tome što je vrlo star, Focus je i dalje na petom mjestu u ovom segmentu s više od 47.000 prodanih auta ispred Astre, C4, Ceeda, Leona. 

Author: Ford foto: Ford

Kada Focus nestane, egzotični sportski Mustang će biti jedini automobil u Fordovoj europskoj ponudi koji nije SUV, što je nevjerojatna činjenica. Tradicionalni kupci gradskih auta, kompakata i modela srednje klase koji nisu SUV-ovi u Fordu neće više moći kupiti ništa i morat će potražiti alternativu. 

PREMIJERA Ford Capri se vratio. No nije ono što bi entuzijasti poželjeli

Nikakvi nasljednici Fieste, Focusa i Mondea nisu planirani. Umjesto toga, Ford na europsko tržište dovodi električni SUV Explorer i oživljava Capri u električnom obliku. Oba se temelje na MEB platformi Volkswagen grupe, tako da su povezani s ID.4 odnosno ID.5. Ford ne može realno očekivati ​​da ova dva električna automobila bar malo kompenziraju prestanak proizvodnje dugogodišnjih legendi kao što su Fiesta, Focus i Mondeo. Pogotovo u vrijeme kada potražnja za električnim autima pada. 

Author: Ford foto: Ford

U prvoj polovici 2024.električni automobili imali su tržišni udio od samo 12,5 posto u Europi, prema podacima ACEA-e, a konačno smo došli i do točke kada primjećujemo usporavanje potražnje za SUV modelima i lagani povratak tradicionalnim karoserijskim oblicima u B i C segmentu tržišta. S takvim razvojem tržišta, čini se da je budućnost Forda u Europi prilično neizvjesna i da su zaigrali na "krive karte". 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.