U tom je trenutku Volkswagen grupa bila neprikosnoveni vladar u Europi, a Golf najprodavaniji Auto. Koliko se sve to do danas promijenilo
Razvoj europskog automobilskog tržišta je posljednjih desetljeća bio izuzetno brz. Europa je tradicionalno kontinent malih automobila. Nedostatak prostora, uske ulice i visoke cijene goriva nekoć su prisiljavali vozače na kupnju malih, ekonomičnih automobila. Zato su vozila poput VW Bube, Minija, prvog Fiata 500, Renaulta 4 i Citroena 2CV bila toliko popularna. No tehnološki napredak, propisi o sigurnosti i zaštiti okoliša te sve veći prihodi građana donijeli su nove trendove.
Klasičnim kompaktima ubrzo su se pridružile veće limuzine, praktični karavani i robusna terenska vozila. Krajem devedesetih polako su se počeli probijati i SUV-ovi. No kakva je bila situacija prije deset godina? Što je bilo najprodavanije u prvoj polovici 2014. godine u Europi?
Prije deset godina pojavio se jasan trend. SUV-ovi su postali drugi najpopularniji tip karoserije, iza hatchbacka. Tržišni udio im je bio 19,2 posto, nauštrb monovolumena (11,9 posto) i posebice limuzina (5,1 posto). Karavani su već tada uvelike prestigli limuzine s tržišnim udjelom od 12,3 posto.
U tom je trenutku Volkswagen grupa bila neprikosnoveni vladar u Europi. Tržišni udio tvrtke sa sjedištem u Wolfsburgu dosegao je 25 posto 2014. godine. Daleko više od PSA (11,1 posto), Grupe Renault (9,7 posto), Forda (7,5 posto), General Motorsa (Opel/Vauxhall; 7,4 posto) i Fiat Chryslera (FCA, 6,1 posto). I proizvođači premium automobila ugrabili su veliki dio kolača. BMW grupa je zauzela sedmo mjesto (danas je šesti), dok je Mercedes-Benz zauzeo deveto mjesto u poretku.
Poredak automobilskih koncerna, prva polovica 2014. (lijevo) u odnosu na prvu polovicu 2024 (desno). Borj prodanih automboila u zagradi:
1. Volkswagen grupa (1.703.957) 1. Volkswagen Grupa (1.753.149)
2. PSA (755.858) 2. Stellantis (1.142.090)
3. Grupa Renault (662.552) 3. Grupa Renault (666.319)
4. Ford (514.148) 4. Hyundai grupa (558.747)
5. GM (506.899) 5. Toyota Grupa (517.472)
6. FCA (416.792) 6. BMW Grupa (465.962)
7. BMW Grupa (416.081) 7. Mercedes-Benz grupa (371.399)
8. Hyundai grupa (401.834) 8. Ford (243.323)
9. Mercedes-Benz grupa (365.151) 9. Geely grupa (212.670)
10. Toyota Grupa (291.496) 10. Nissan (175.529)
Na razini marki, VW je bio uvjerljivo prvi, a nakon njega je slijedio Ford, a ne Toyota kao danas. U to vrijeme, ford je u Europi u samo pola godine prodao 514.000 automobila, što je danas teško zamislivo. Za usporedbu, ove su godine prodali samo 243.400 automobila.
Još jedan div u padu je Opel/Vauxhall, koji je bio na trećem mjestu 2014. godine. Godine 2024. tvrtka sa sjedištem u Rüsselsheimu je deset mjesta niže, izvan Top 10, na 13. mjestu. Prije deset godina četvrti i peti su bili Renault i Peugeot, a Citroën i Fiat još uvijek su bili među prvih 10, u društvu iz kojeg su do danas ispali. Nove marke u Top 10 su danas, umjesto svih njih, Toyota, Škoda, Dacia i Hyundai. Prije deset godina u Europi je registrirana 5631 Tesla , dok je MG registrirao 1206 automobila. Danas se njihov prodajni volumen povećao 29 puta za Teslu i čak 106 puta za MG.
Poredak automobilskih marki, prva polovica 2014. (lijevo) u odnosu na prvu polovicu 2024 (desno). Borj prodanih automboila u zagradi:
1. Volkswagen (823.775) 1. Volkswagen (706.656)
2. Ford (514.145) 2. Toyota (481.040)
3. Opel/Vauxhall (472.616) 3. BMW (396.205)
4. Renault (467.933) 4. Škoda (376.768)
5. Peugeot (421.250) 5. Renault (362.667)
6. Audi (383.032) 6. Mercedes (355.736)
7. BMW (345.099) 7. Audi (345.228)
8. Citroen (334.557) 8. Peugeot (345.070)
9. Mercedes (333.568) 9. Dacia (301.090)
10. Fiat (320.709) 10. Hyundai (279.092)
Kada je riječ o modelima, VW Golf je u prvoj polovici 2014. bio gotovo nedostižan na vrhu. Iza njega su bili Ford Fiesta, Renault Clio, Volkswagen Polo i Opel/Vauxhall Corsa .Premium brendovi počeli su brzo rasti u to vrijeme što se može vidjeti po Golfovom premium bratu, Audiju A3 na devetom mjestu. Nissan Qashqai bio je prvi SUV koji je već 2014. bio dospio među 10 najboljih. Model koji je otvorio vrata procvatu SUV vozila u Europi do danas kada su već 4 SUV-a u top 10.
Koliko se tržište promijenilo pokazuje činjenica da su od deset najprodavanijih modela u prvoj polovici 2014. samo četiri uspjela održati svoju poziciju na Top 10 ljestvici do danas. To su Golf, Clio, 208 i Octavia . S druge strane, Corsa, Qashqai, Audi A3, Polo i Focus dosta su izgubili tlo pod nogama, a Fieste više ni nema.
Najprodavaniji automobili u Europi trenutno su Dacia Sandero, VW Golf i Renault Clio. Dva tadašnja hita i danas se nalaze među top 3. S modelom Y, vozilo s isključivo električnim pogonom također je zastupljeno u top 10, no koliko su vremena varljiva pokazuje činjenica da je od prošle godine Model Y s prvog pao na samo osmo mjesto.
Poredak modela automobila, prva polovica 2014. (lijevo) u odnosu na prvu polovicu 2024 (desno). Borj prodanih automboila u zagradi:
1. Volkswagen Golf (270.136) 1. Dacia Sandero (144.626)
2. Ford Fiesta (167.617) 2. Volkswagen Golf (126.069)
3. Renault Clio (162.440) 3. Renault Clio (114.225)
4. Volkswagen Polo (140.120) 4. Volkswagen T-Roc (111.588)
5. Opel/Vauxhall Corsa (133.606) 5. Peugeot 208 (106.601)
6. Ford Focus (121.334) 6. Citroen C3 (104.976)
7. Peugeot 208 (119.606) 7. Škoda Octavia (102.581)
8. Škoda Octavia (105.589) 8. Tesla Model Y (102.164)
9. Audi A3 (105.325) 9. Toyota Yaris Cross (100.250)
10. Nissan Qashqai (103.939) 10. Peugeot 2008 (93.445)
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.