Početna Auto 0 pregleda

Test BYD Seal Excellence AWD: Kakav je kineski izazivač Tesle?

FOTO: Dubravko Kolarić

Ova električna limuzina kombinira brutalne performanse, ozbiljnu udobnost i cijenu koja otvara pravi frontalni okršaj s Teslom Model 3

BYD je najveći svjetski proizvođač "automobila s utičnicom", dakle električnih i plug-in hibridnih automobila, zato nije nikakvo iznenađenje da je, otkada je stigao u Hrvatsku, podigao veliku prašinu na našem tržištu i već prestigao Teslu po prodaji. Model Seal jedan je od ključnih aduta strategije ove kineske marke. Riječ je o 480 cm dugačkoj električnoj limuzini postavljenoj na e-Platformu 3.0, razvijenoj s jasnom ambicijom - poremetiti dominaciju Tesle Model 3. U klasi koja je sve brojnija, Seal se nameće kao model koji kombinira brutalne performanse, tehnološku sofisticiranost i dojmljivu razinu kvalitete, a uz to ostaje povoljan u odnosu na europske konkurente. Što sve može Seal i kakav je u praksi isprobali smo testom najprestižnije verzije Excellence AWD koja je maksimum svega što ovaj model može pružiti - i po opremi, a pogotovo po snazi s brutalnih 530 KS.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Dizajn: europska estetika s potpisom Europljanina

Seal već na prvi pogled djeluje kao pažljivo promišljena limuzina s precizno "nacrtanim" linijama. Za oblikovanje je zaslužan Wolfgang Egger, dizajner s iskustvom u Audiju i Lamborghiniju, što se jasno vidi u finalnoj kreaciji. Auto ne izgleda kao "još jedan kineski model" već izuzetno dinamično i "europski".

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Prednji dio je nizak i širok, prednja svjetla uvučena su pod karakteristične valovite segmente, dok stražnji kraj dominira svjetlosnom trakom i upečatljivim odbojnikom s ogromnim difuzorom. Ukratko, Seal izgleda jednostavno uvjerljivo, kao nešto čega se ni jedan vozač ne bi sramio "u svom dvorištu".

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Interijer i tehnologija: napad na premium

Najveće iznenađenje je unutrašnjost. BYD Seal ovdje ostavlja dojam automobila koji se bez kompleksa natječe s etabliranim europskim markama, čak i onima iz premium segmenta. Materijali su kvalitetni, obrada precizna, a dizajn čist i moderan.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Umjetna koža, ali is sve druge površine su ugodne na dodir, sjedala su odlično oblikovana, a 15,6-inčni središnji ekran dominira kabinom. Može se okretati iz vodoravnog u okomiti položaj, što je atraktivno, premda realno nepotrebno, pa ne čudi da će BYD u budućim modelima odustati od te funkcije. Praktičnost prednjeg dijela kabine podiže pametno oblikovana "plutajuća" središnja konzola. Na nju su smještene dvije površine za bežično punjenje, što je rijetkost u klasi i vrlo korisno u svakodnevici.

Digitalni instrumenti na 10,25-inčnom zaslonu jasni su i brzo čitljivi, ali nude tek osnovnu razinu prilagodbe pa ne dosežu vizualnu razrađenost najboljih europskih sustava.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Infotainment: impresivan na papiru, ali u praksi traži doradu

Središnji, 15,6-inčni zaslon u Sealu vizualno izgleda odlično. Razlučivost je visoka, brzina dobra. No, kao kod mnogih kineskih infotainment sustava, ni ovdje nije sve idealno. Logika izbornika je ponekad neujednačena, a djelomično sitne ikone, tipično kineski problem, nisu nikako praktične tijekom vožnje. Regulacija klime izvedena je preko ekrana, doduše stalno dostupna, ali i dalje osjetno zahtjevnija od klasičnih fizičkih tipki. Srećom, Android Auto i Apple CarPlay rade svršeno...

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Sealov infotainment nije loš, ali za automobil koji u ostatku iskustva djeluje vrlo precizno i promišljeno, ovo je područje gdje BYD još ima prostora za fino podešavanje, posebice u usporedbi s Teslinom jednostavnošću i brzinom.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Prostor i praktičnost: izdašna kabina, skroman prtljažnik

Prostora ne nedostaje ni sprijeda ni straga. Međuosovinski razmak od čak 292 cm rezultira s iznimno puno mjesta za koljena straga, a ne dostaje ni prostora za glavu. Sjedi se udobno, a kvaliteta materijala jednako je dobra kao sprijeda, što je sve rjeđe slučaj u novim autima.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Prtljažnik nudi 400 litara, što je dosta ispod prosjeka klase i realno malo za automobil ovih dimenzija. Osim toga, oblik i veličina otvora prtljažnika nisu idealni za veće predmete. Uz prednji prtljažnik od dodatnih 53 litre ukupna praktičnost ipak ostaje solidna, no daleko od vrhunske.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Vožnja: rafiniran, a istodobno eksplozivan

Najsnažnija izvedba Excellence AWD koristi dva elektromotora koji razvijaju ukupno 530 KS, uz 670 Nm okretnog momenta. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 3,8 sekundi (zanimljivo, oznaka modela 3.8 S, je zapravo njegovo ubraznje), a u praksi je osjećaj još intenzivniji. Seal pri ubrzanju ili međuubrzanju zalijepi vozača u sjedalo kao jednako kao i dva ili tri puta skuplji europski benzinski automobil. Uz to, pogon na sve kotače reagira munjevito i drži auto stabilnim i na mokrom asfaltu.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Ovjes je, realno, jedan od najboljih u segmentu. Adaptivni amortizeri izravnavaju neravnine pri nižim brzinama, a kako tempo raste, Seal ne posustaje. Na zavojitim cestama ostavlja dojam lakšeg automobila nego što jest, a sportski mod servoupravljača donosi iznenađujuću preciznost volana. Masa koja je veća od 2,1 tone teško se prikriva, no balans udobnosti i kontrole zavidno je pogođen.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Potrošnja i doseg: Vrlo učinkovito

Seal po WLTP-u nudi doseg do 520 kilometara, no stvarne brojke ipak su relevantnije. U kombiniranom prosjeku našeg testa (grad, otvorena cesta i autocesta) automobil je ostvario potrošnju od 19,1 kWh/100 km, što odgovara realnom dosegu od oko 432 kilometara. U gradu, uz umjeren ritam i čestu rekuperaciju, doseg raste na oko 500 kilometara. Pri 120 km/h na autocesti pada na oko 360 kilometara, što je očekivano.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Najbolji rezultat Seal je postigao na Autostartovu eko-krugu od 20 kilometara, prigradskoj blago brdskoj dionici uz idealne uvjete bez semafora, mnogo prometa i zastoja. Tada je izračunati doseg iznosio impresivnih 640 kilometara. Potrošnja može znatno narasti tek ako se često koristi golemi potencijal snage.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Punjenje je solidno brzo, no ne i idealno. Do 150 kW na DC punjaču više nije impresivna vrijednost, pogotovo za bateriju od 82,5 kWh neto kapaciteta i uz sve više ultrabrzih punjača oko nas. BYD se u teoriji može napuniti od 30 do 80 posto u oko 26 minuta.

Zaključak: Kako stoji u usporedbi s Teslom

BYD Seal Excellence AWD potvrđuje da su kineski modeli odavno napustili ulogu proračunskih alternativa. Ovo je električna limuzina koja kombinira luksuz, performanse, udobnost i tehnologiju u paketu koji Tesli konačno nudi ravnopravnu konkurenciju. Nije savršen jer infotainment i prtljažnik mogli bi biti bolji, no ukupna vrijednost, kvaliteta i vozački doživljaj stavljaju ga među najpoželjnije električne limuzine današnjice.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Uz 530 KS, iznimno dobro pogođen ovjes, ozbiljnu kvalitetu kabine i vrlo dobru učinkovitost, Seal djeluje kao zaokružen automobil bez očitih kompromisa u vožnji. Jednako važna je i njegova pozicioniranost: s cijenom od 50.990 eura smješta se između dvaju Teslinih krajnosti. Model 3 nudi znatno jeftiniji ulaz s 41.990 eura, ali ta verzija ne može konkurirati po snazi, vozačkom dojmu ni opremi. S druge strane, usporedivi Model 3 Performance sa svojih 510 KS stoji 58.485 eura, što je gotovo 7500 eura više od Seala. U toj usporedbi kineska limuzina nameće se kao racionalna kupnja: snažnija je, bolje opremljena, udobnija na lošijoj cesti i uvjerljivija u unutrašnjosti. BYD je upravo dokazao da ima sve preduvjete preuzeti dio kolača Tesli i europskim konkurentima.

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Plus:

+ izvrsne performanse 

+ dojmljiva kvaliteta interijera i opremljenost 

+ udoban ovjes

Minus:

- skroman prtljažnik 

- infotainment bi mogao biti bolji

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

TVORNIČKI TEHNIČKI PODACI
Masa 2185 kg
Dimenzije 480 x 187,5 x 146 cm
Snaga 390 kW / 530 KS
Okretni moment 670 Nm
0–100 km/h 3,8 s
Najveća brzina 180 km/h
Baterija (neto) 82,5 kWh
Doseg kombinirano (WLTP) do 520 km
Potrošnja 18,2 kWh/100 km (WLTP)
Snaga punjenja AC 11 kW / DC 150 kW
Prtljažnik 400 l + 53 l (prednji)
Cijena 50.990 € (testni model), 47.990 € (osnovni Seal Design, 312 KS, stražnji pogon)

Author: Dubravko Kolarić foto: Dubravko Kolarić

Važnija oprema tesirani BYD  Seal Excellence AWD

Aluminskijski naplatci 19" inčni naplatci, dvozonska automatska klima, digitalni instrumenti 10,25", infotainment zaslon 15,6", head-up zaslon, dvije podloge za bežično punjenje mobitela,Dynaudio audio sustav s 12 zvučnika, električno namještanje prednjih sjedala, grijana i ventilirana prednja sjedala, grijani upravljač, sustav kamera s prikazom od 360°, panoramski krov, električno pokretan poklopac prtljažnika...  

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.