Ovo preslagivanje nije došlo preko noći. Nakon afere Dieselgate i sve strožih normi, dizelska ponuda se postupno sužavala, posebno u manjim klasama gdje se dizel više ni ne nudi
Dvadeset godina nakon što su dominirali europskim cestama, dizelski motori pali su na peto mjesto pogonskih opcija. Ono što je nekoć bilo nezamislivo sada je službeno, plug-in hibridi prvi put u povijesti nadmašili su dizelaše u prodaji. U EU se dizelaši još jedva održavaju ispred plug-in hibrida, s udjelom od 9,2 posto prema 9,1 posto, no čim se u jednadžbu uključi ostatak zapadne Europe, uključujući UK, Švicarsku i EFTA tržišta. omjer se okreće u korist plug-in hibrida.Prema podacima ACEA-e, u prvih deset mjeseci 2025. plug-in hibridi u Europi(drže 9,4 posto tržišta, dok dizelaši padaju na samo 8 posto. Od ostalih pogona manji udio imaju tek automobili na plin i vodik.
Ovo preslagivanje nije došlo preko noći. Nakon afere Dieselgate i sve strožih normi, dizelska ponuda se postupno sužavala, posebno u manjim klasama gdje se dizel više ni ne nudi. Polo, Clio, 208 danas nitko ne kupuje s TDI ili dCi motorom jer jednostavno ne postoje. Istodobno, plug-in hibridi aktivno profitiraju na subvencijama, poreznim olakšicama i povoljnim flotnim izračunima koje proizvođačima donose bitne CO2 bodove. Za kupce su privlačni jer nude mogućnost vožnje na struju, ali bez straha od dosega ili nedostatka infrastrukture.
Dizeli ipak nisu pali samo zbog regulative. Benzinski motori posljednjih godina postaju sve učinkovitiji, pa je njihova realna potrošnja sve bliža dizelskoj. U kombinaciji s visokim standardima za dušikov oksid i poskupljenjem sustava obrade ispušnih plinova, dizel je za proizvođače postao previše skup, a za kupce sve manje isplativ.
Istodobno, hibride svih vrsta, od blagih do plug-in modela tržište prihvaća u velikim količinama. Čak 44,1 posto svih novih registracija u Europi čine hibridni auti svih vrsta, dok benzinci padaju na 26,9 posto, a električni modeli drže 18,3 posto. Plug-in segment time postaje most između tradicionalne i električne mobilnosti.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.