Iako gubi novac, možda se nazire "svjetlo na kraju tunela", jer Ford je prodao 34,8 posto više električnih vozila prošle godine u Americi
Električna vozila još uvijek su mnogim proizvođačima neprofitabilna zbog visokih troškova povezanih s proizvodnjom baterija i slabe prodaje. Potrebno je dugo vremena prije nego što se počne zarađivati nakon ogromnih ulaganja, što dobro pokazuje primjer Tesle koja je postala profitabilna tek 2020. godine. Toga su svjesni i u Fordovom električnom odjelu koji je nazvan Model e. Ovaj odjel tvrtke je imao tešku 2024. i priprema se za još jednu takvu godinu.
Dok je iznosio svoje financijske rezultate za 2024., Ford je priznao da je njegov električni odjel pretrpio gubitak zarade prije kamata i poreza u cijeloj godini od 5,1 milijarde dolara. Stanje bi moglo biti još gore ove godine, budući da Ford predviđa da će Model e zabilježiti još jedan ogroman gubitak, od 5 do 5,5 milijardi dolara. Koliko god ovo loše zvučalo, Ford je i dalje optimist jer većina gubitaka je posljedica ogromnih ulaganja u razvoj električnih vozila.
Iako Model e gubi novac, možda se nazire "svjetlo na kraju tunela", jer Ford je prodao 34,8 posto više električnih vozila prošle godine u Americi, gdje su isporuke porasle na 97.865 automobila. Hibridi su također porasli za 40,1 posto 187.426 vozila. Međutim, sve to je vrlo malo u odnosu na vozila s pogonom na benzin koja su prodana u 1.793.541 primjeraka što je rast od 0,2 posto u odnosu na 2023. godinu.
Prije godinu dana izvršni direktor Forda Jim Farley je najavio svoj autonomni tim zadužen za razvoj nove jeftine platforme koja bi omogućila jeftinija električna vozila koja bi bila konkurent "pristupačnim Teslama i kineskim tvrtkama". Osim toga, inženjeri ovog tima rade na električnim vozilima produženog dometa s benzinskim motorima koji služe kao generatori za punjenje baterije.
Znači li to da ćemo i u Europi u bliskoj budućnosti dobiti nove električne Fordove koji bi popunili jako osiromašenu ponudu ovog proizvođača? Ford u Europi nudi samo svoj električni Mustang Mach-E, koji nije auto za široke mase kupaca, dok pristupačniji Explorer i Capri zapravo u potpunosti koriste tehnologiju Volkswagena ID.4 i Volkswagena ID.5.
Farley kaže da će novi modeli koristiti platforme unibody i body on-frame koje podržavaju i motore s unutarnjim izgaranjem i električne pogone. Multienergetske arhitekture trebale bi omogućiti Fordu da brzo odgovori na promjenjive tržišne trendove. Međutim, Bloomberg izvještava da jeftiniji električni Fordovi neće stići na tržište do 2027. godine te da će električni odjel Forda u idućim godinama imati dosta problema da ostane konkurentan.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.