Posljednji Chrysler 300 je projekt ove tvrtke iz doba kada je ona bila u vlasništvu Daimler-Benza i dijeli mnoge komponente s Mercedesom
Svečanom ceremonijom u Brampton Assembly Plant u Ontariju, zaključeno je posljednje poglavlje legendarnog američkog automobila Chryslera 300. Posljednji Chrysler 300C sišao je s proizvodne trake u limuzinskoj verziji i Velvet crvenoj boji – označavajući kraj skoro 70-godišnje karijere modela.
Od 70-godišnjeg naslijeđa, za nas u Europi najzanimljivije je posljednjih, dvadeset, odnosno karijera posljednje dvije generacije Chryslera 300 koja se proizvodila skoro dva desetljeća uz jedan veći redizajn. Ovaj model je prije dvadesetak godina Chrysler na velika vrata uveo i na europsko tržište, pa i u Hrvatsku gdje su ga mnogi kupovali kao alternativu za Mercedes E-klase koja je za manje novca nudila "više od automobila".
Naime, posljednji Chrysler 300 je projekt ove tvrtke iz doba kada je ona bila u vlasništvu Daimler-Benza, odnosno dio koncerna Daimler-Chrysler. Zato se 300 uvelike oslanjao na tehnologiju Mercedesa. Automobil je nudio 3-litreni V6 turbo dizel iz Mercedesa, ima stražnji Multilink ovjes iz E-klase W211 i i prednji ovjes iz S-klase W220. Chrysler 300 je imao i Mercedesov sustav pogona na sve kotače 4Matic, upravljački mehanizam, mjenjač, stražnji diferencijal i mnogo elektronike iz Mercedesa. Zbog svega ovoga brzo je došao na dobar glas što je uz impresivnu pojavu i monstruozne američke V8 motore privuklo mnoge bogatije kupce i u Hrvatskoj. Do 2010. godine Chrysler 300 je bio prilično česta pojava na našim cestama.
Godine 2011., nakon razlaza s Daimler-Benzom Chrylser je predstavio nasljednika, koji je temeljito redizajniran, no još je uvijek zadržao mnoge komponente Mercedesa. I taj model je došao na naše tržište no pod drugim imenom. Kako je Fiat tada stupio u partnerstvo s Chryslerom, što će 2014. rezultirati grupacijom FCA, a prije dvije godine i velikim Stellantisom, odlučeno je da se Chrysler 300 u Europi prodaje kao Lancia Thema. Automobil je bio potpuni tržišni promašaj i već 2014. je povučen s tržišta.
Od tada se 300 prodavao samo u SAD-u, i to prilično uspješno jer je izdržao sve do kraja ove godine, unatoč zastarjelosti i dijelovima iz Mercedesa s kraja 90-ih godina prošlog stoljeća. Chrysler 300 bi trebao dobiti svojevrsnog nasljednika u obliku nove električne limuzine.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.