Na benzinskoj postaji u Splitu u spremnicima za dizelsko gorivo našao se benzin. Šteta se mjeri desetcima tisuća kuna jer su stotine vozača ulile krivo gorivo, a iz kompanije najavljuju kompletnu nadoknadu štete...
U nedjelju, 31. ožujka, na benzinskoj postaji Smokovik u Splitu u jutarnjim je satima ljudskom pogreškom došlo do istakanja dizelskoga goriva iz pune cisterne u benzinske spremnike. Da je načinjena pogreška ustanovilo se tek u ponedjeljak ujutro, kada je na adresu benzinske crpke stigla prijava jednoga vozača koji je u svoj auto natočio pogrešno gorivo. Prodaja je obustavljena u ponedjeljak, a u razdoblju od istakanja cisterne do prekida prodaje izdano je nekoliko stotina računa. Vozač koji je problem prijavio izjavio je kako su mu u servisu potvrdili da je riječ o pogrešnome gorivu te da sanacija košta 22 tisuće kuna.
Oglasila se Ina pozivivom svima koji su u tomu periodu točili gorivo da se jave na besplatan telefon 0800 11 12 ili na ina-besplatni.telefon@ina.hr. Svim kupcima s računom, čiji se identitet može potvrditi snimkama s nadzornih kamera bit će nadoknađena šteta.
Ovdje je najvjerojatnije riječ o pogrešci zaposlenika benzinske crpke, a oštećenima će tvrtka refundirati troškove, no ovakve se stvari mogu dogoditi svima. Jako je teško u stvarnosti dizelsko gorivo natočiti u automobil pogonjen benzinskim agregatom, jer cijevi dizelske crpke su šire, odnosno otvor na benzinskom spremniku je uži pa je vjerojatnije da će benzin završiti u dizelskom spremniku. No u obama slučajevima važno je znati kako spriječiti dodatnu štetu nakon već nastale.
Ako ste za točenja shvatili što ste učinili odmah prekinite punjenje. Pozovite stručnjaka i utvrdite jeste li natočili više od oko pet posto kapaciteta spremnika, jer struka kaže da u tom slučaju valja samo nastaviti točiti ispravno gorivo i štete neće biti.
Ako ste na vrijeme shvatili što ste učinili nikako nemojte pokušavati upaliti motor. U tom slučaju vjerojatno ste se spasili od skupog servisa, jer gorivo nije došlo do sustava za ubrizgavanje pa će odvlačenje vozila i pražnjenje spremnika biti jedini dodatni trošak.
Ako ste pak upalili motor pa tek onda shvatili što ste učinili, ugasite motor i nikako ga nemojte pokušavati upaliti. Spasite što se spasiti da. Pozovite vučnu službu i potražite poznatoga vam stručnjaka, jer šteta vjerojatno više nije mala. Nakon toga slijedi promjena svih dijelova koji su došli u dotjecaj s pogrešnim gorivom. Valja spomenuti kako postoji razlika ovisno o tome jeste li u dizelski spremnik natočili benzin ili obrnuto.
Postoje slučajevi kada vozači ne shvate što su učinili pa i kada im se auto ugasi pokušavaju ga upaliti, a zatim slijede popravci od nekoliko tisuća kuna.
Ako u benzinski spremnik natočite dizelsko gorivo i nekim čudom upalite motor vjerojatno ćete autom prijeći između 50 i 100 metara prije nego se motor ugasi. Moderni automobili s dizelskim agregatima funkcioniraju pod visokim tlakom i tolerancija na pogrešno gorivo je minimalna. Kada benzin uđe u dizelski sustav on djeluje kao svojevrsni razrjeđivač, pri čemu se gube svojstva podmazivanja pa će i sustav zadužen za to pretrpjeti znatnu štetu. Dijelovi koji se u tom slučaju moraju zamijeniti su filtar, brizgaljke, katalizator, senzori itd. Njihova zamjena iziskuje puno radnih sati pa se pripremite na cifru od koje bi vas mogla zaboljeti glava.
A ako ste nekim čudom uspjeli dizel natočiti u benzinski spremnik očekuje vas malo manji trošak. Dizelsko je gorivo teže i masnije od benzina i sagorijeva pod pritiskom. U većini slučajeva automobil će nastaviti raditi, ali će dimiti i neće imati snage. Ako se to dogodi ni slučajno nemojte dodavati gas i pokušavati 'propuhati' auto jer svakom sekundom šteta postaje veća. Na vama je da pozovete vučnu službu i auto otpremite do poznatoga vam servisera. On će isprazniti spremnik i napuniti ga benzinom. Zatim će očistiti ili prema potrebi zamijeniti brizgaljke i filtar. Iako će vas i to koštati, šteta je znatno manja u ovom slučaju nego u obrnutome.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Autostart.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Autostart.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
Datacol
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.