Početna Novosti 121 pregleda

Legendarni Hyundai i30 N se vraća. I to s benzincem!

FOTO: Hyundai

Novi i30 N neće biti potpuno nova generacija. Temeljit će se na trećem redizajnu aktualne, treće generacije modela i30, koja je na tržištu još od 2016. godine

Unatoč tome što je ranijim najavama o gašenju, sportski odjel korejskog diva navodno priprema novu verziju koja označava veliki povratak ovog omiljenog "hot hatcha" u Europu.

Odluka je iznenađujuća, pogotovo jer je Hyundai 2024. godine objavio da u Europi gasi svoje N modele s motorima s unutarnjim izgaranjem kako bi se usredotočio na električna sportska vozila poput Ioniqa 5 N. Međutim, čini se da se strategija promijenila. Joon Park, šef N odjela, nedavno je pojasnio kako se budući sportski modeli neće ograničiti samo na struju.

Author: Hyundai foto: Hyundai

"Problem koji imamo je percepcija medija i naših obožavatelja da se Hyundai N fokusira samo na svijet električnih vozila, što nije istina", izjavio je Park. Tvrtka je potvrdila planove za predstavljanje sedam novih N modela do 2030., s pogonima koji uključuju benzince, hibride i električna vozila.

Iako detalji još nisu službeni, britanski Autocar tvrdi da je gotovo sigurno da se dosadašnji 2,0-litreni turbo motor s 280 KS neće vratiti. Prestroge europske norme o emisijama zahtijevale bi previše kompromisa. Zato sve upućuje na hibridno rješenje. Nagađa se o dvije mogućnosti, a to su osnažena verzija postojećeg Hyundaijevog 1,5-litrenog hibridnog sustava ili potpuno novi, visokoturažni motor koji Hyundai već testira u prototipu. Ono što bi moglo razočarati puriste jest da se očekuje da će novi i30 N napustiti ručni mjenjač u korist automatskog s dvostrukom spojkom.

Author: Hyundai foto: Hyundai

Novi i30 N neće biti potpuno nova generacija. Temeljit će se na trećem redizajnu aktualne, treće generacije modela i30, koja je na tržištu još od 2016. godine. Špijunske fotografije kamufliranih prototipova već kruže Europom, a osvježena linija, uključujući i N varijantu, očekuje se krajem 2026. ili početkom 2027. godine.

Povratak i30 N događa se u idealnom trenutku. Konkurencija u segmentu sportskih kompakata nikad nije bila slabija. Modeli poput Ford Focusa ST i Honde Civic Type R više se ne proizvode ili ne prodaju u Europi, ostavljajući prazninu koju Hyundai želi popuniti. Glavni rivali bit će mu vječni Volkswagen Golf GTI i nadolazeća europska Toyota GR Corolla.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.