Početna Novosti 14227 pregleda

Mladi će smjeti voziti sa 17 godina starosti, 0,0 promila za sve...

FOTO: Canva

Digitalna vozačka dozvola, dostupna na pametnom telefonu putem digitalnog novčanika diljem EU-a, postat će novi standard u Europskoj Uniji

Pregovarači Europskog parlamenta i Europskog vijeća dogovorili su u Bruxellesu nova pravila o vozačkim dozvolama. Odlučeno je da će se uvest digitalna vozačka dozvola, probni rok za vozače početnike i niža dobna granica za vozače teretnih vozila. Time se želi poboljšati sigurnost na cestama u Europi, budući da gotovo 20.000 ljudi godišnje pogine na cestama u EU.

Za stjecanje vozačke dozvole kandidati će ubuduće morati dobiti upute o sigurnom korištenju mobitela tijekom vožnje. Treba ih podučavati i o rizicima od mrtvih kutova, sustavima pomoći vozaču, sigurnom otvaranju vrata i vožnji po snijegu i na skliskim cestama, stoji u zaključku. 

Digitalna vozačka dozvola, dostupna na pametnom telefonu putem digitalnog novčanika diljem EU-a (EU e-Wallet), postat će novi standard u EU-u. 

Author: AKD foto: AKD

Europska komisija ima 12 mjeseci nakon što reforma stupi na snagu (20 dana nakon objave u Službenom listu) da razvije potrebne tehničke standarde za nacionalnu provedbu. Potom će započeti provedba na nacionalnoj razini. Države EU tada imaju još 54 mjeseca (4 i pol godine) da to učine. Međutim, zastupnici Europskog parlamenta osigurali su da ostane i pravo podnošenja zahtjeva za fizičku vozačku dozvolu, kao i do sada. 

Propisi Europske unije po prvi će put propisivati ​​probni rok od najmanje dvije godine za vozače početnike. Novi vozači podlijegat će strožim pravilima i kaznama za vožnju pod utjecajem alkohola, kao i za nevezivanje sigurnosnih pojaseva ili korištenje sigurnosne opreme za djecu. Zastupnici u Europskom parlamentu također su osigurali da tekst potiče države članice da slijede politiku nulte tolerancije prema alkoholu i drogama. Time bi se mogla potpuno zabraniti vožnja pod bilo kakvim utjecajem droge ili alkohola za sve vozače, bez obzira na dob ili iskustvo. 

Author: Volvo foto: Volvo

Kako bi se suzbio nedostatak profesionalnih vozača, minimalna dob za stjecanje vozačke dozvole kamiona smanjit će se s 21 na 18 godina, a za vozačku dozvolu za autobus s 24 na 21 godinu. Sve ovo pod uvjetom da podnositelj zahtjeva posjeduje potvrdu o stručnoj osposobljenosti za vozača.

Zemlje EU mogu iznimno dopustiti i 17-godišnjacima da voze kamion ili kombi, ali samo u granicama svojih država i samo u pratnji iskusnog vozača. Ovaj sustav vožnje uz pratnju proširit će se i na osobna vozila diljem EU, pa će mladi moći voziti i automobile već sa 17 godina uz pratnju starije osobe s više iskustva. 

Author: Canva foto: Canva

Pregovarači su se dogovorili da vozačke dozvole za motocikle i automobile vrijede 15 godina. Zemlje EU-a mogu skratiti ovo razdoblje na 10 godina ako vozačka dozvola služi i kao nacionalni identifikacijski dokument. Vozačke dozvole za kamion i autobusa morat će se obnavljati svakih pet godina. Za starije vozače (65 godina i starije), države članice mogu skratiti razdoblje valjanosti.

Prije prvog izdavanja vozačke dozvole potrebno je obaviti liječnički pregled, uključujući pregled očiju i pregled kardiovaskularnog sustava. Međutim, za vozačke dozvole za automobile i motocikle, države članice mogu zamijeniti ovu provjeru obrascima za samopotvrđivanje. Oni koji daju lažne informacije mogu biti kažnjeni. Na inicijativu zastupnika u Parlamentu, nacionalna bi tijela također trebala podići svijest javnosti o minimalnim zahtjevima za fizičku i psihičku sposobnost za vožnju. Privremeni sporazum još trebaju potvrditi Vijeće i Parlament.

NEVJEROJATNO U ovoj državi bi aute uskoro mogli voziti 15-godišnjaci

Države članice EU-a imat će četiri godine, s izuzetkom digitalne vozačke dozvole, da prenesu nove propise u nacionalno zakonodavstvo i pripreme se za provedbu. Revidirana pravila EU-a o vozačkim dozvolama dio su paketa o sigurnosti na cestama koji je Komisija predstavila u ožujku 2023. godine. 

Cilj je povećati sigurnost svih sudionika u prometu i, ako je moguće do 2050. godine u EU svesti broj smrtnih slučajeva u prometu na nulu. Isti paket uključuje i odredbe o oduzimanju vozačkih dozvola na teritoriju cijele EU, o čemu Parlament i Vijeće još pregovaraju.
 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.