Početna Novosti 23 pregleda

Na vozaču je samo da odabere rutu, kamion vozi sam

AUTO-PILOT
Vidi galeriju 1/2
Na vozaču je samo da odabere rutu, kamion vozi sam Na vozaču je samo da odabere rutu, kamion vozi sam

Uskoro će i kamioni voziti bez vozača – potpuno samostalno. Osim u aute, tehnologija autonomne vožnje jednakom brzinom ulazi i u svijet teretnih vozila

Daimler Freightliner Inspiration, kamion s auto pilotom vozi javnim cestama Nevade. Zahvaljujući auto pilotu i inovativnoj tehnologiji Highway Traffic Safety Administration postalo je moguće da i grdosije teže od 40 t budu upravljane na “daljinski”. Američka agencija proglasila ga je autonomnim vozilom 3. kategorije. Jednaku ocjenu ima i Googleov samovozeći automobil “Prototip”. Princip rada je jednak, a bazira se na povezivanju nadzornih i radarskih sistema s najsuvremenijom cestovnom infrastrukturom. Sustav je to koji jamči izbjegavanje sudara i to kočenjem, kontrolom brzine i skretanjem.

Uskoro slijedi nastavak i dostizanje četvrtog razreda. Vozač ovdje jedino mora odabrati rutu. Vozilo 2. razreda ima samo dvije primarne funkcije koje pomažu vozaču, aktivno praćenje zadanih traka i prilagodljiva kontrola vožnje.

AUTO-PILOT | Author: Graphic News foto: Graphic News

Zanimljivo, ovo je još jedna potvrda kako je tehnologija svemoguća. Ona već danas dozvoljava posve autonomnu vožnju i to ne samo običnih auta, već i kamionskih grdosija, poput Daimler Freightliner Inspiration! I zašto onda napredni svijet ne slijedi jednako tako naprednu tehnologiju u potpunosti? Iz kojih se razloga ne implementira i na prometnice znanost koja nosi niz prednosti? Nažalost, najveći kočničar razvoja auto pilota u vozilima je jurisdikcija. Što kad se dogodi prometna nesreća? Tko će biti kriv? Vozač, tvornica, znanost, tehnologija…? Sad je to pitanje vrlo lako riješti i uglavnom kad je riječ o krivcu riječ je o subjektivnom faktoru. No kako vozač u budućnosti može biti kriv kad “upravljač nije bio u njegovim rukama”. Sve dok se pravna znanost ne usaglasi i ne dogovori oko ovog, izgleda krucijalnog pitanja, do tada će biti nemoguće očekivati posve slobodnu implementaciju svemoguće tehnologije. Za sada samo Nevada, Florida, California i Michigan i okrug Columbia podržavaju uporabu automatskih vozila na javnim cestama.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.