Početna Novosti 1989 pregleda

Nakon 17 godina čekanja stigla je nova Toyota Supra

Konačno: Toyota Supra napokon je službeno predstavljena javnosti
FOTO: Toyota

Upravo zbog niza matematičkih izačuna i dugoga testiranja na najzahtjevnijim stazama, peta generacija Supre trebala bi biti najstabilniji sportski automobil

Toyota Supra | Author: Toyota foto: Toyota

Dosta je bilo teasera, špijunskih fotografija i videouradaka, Toyota Supra je napokon predstavljena javnosti na salonu automobila u Detroitu. Supra je posljednjih 25 godina ostvarila status ikone, a najviše zbog svoje četvrte generacije. Tako dolazak potpuno nove generacije, nakon 17 godina čekanja, ne treba smatrati malom stvari, jer upravo ova jurilica treba jako puno toga opravdati. 

Konačno: Toyota Supra napokon je službeno predstavljena javnosti | Author: Toyota foto: Toyota

Navodno je bolja nego ikad, a kako i ne bi bila kad se već punih godinu dana testira na Nürburgringu u Njemačkoj. Vrlo često se za volanom našao i sam predsjednik toga japanskog proizvođača - Akio Toyoda. 'Dok su drugi proizvođači predstavljali svoje nove prekrasne prototipove, ja sam vozio staru Supru, baš kao i pravi ljubitelji Supre diljem svijeta. Tajno sam htio da se nova generacija dogodi. Nova GR Supra rođena je testiranjem na Nürburgringu i iskreno mogu reći da je to automobil koji je zabavan za vožnju i bolji nego ikad', izjavio je Toyoda. 

Konačno: Toyota Supra napokon je službeno predstavljena javnosti | Author: Toyota foto: Toyota

Konačno možemo potvrditi da je ispod poklopca motora 3,0-litreni twin-turbo redni 'šestak' koji razvija 335 konjskih snaga i 495 Nm okretnoga momenta. Snaga se šalje na stražnje kotače preko 8-stupanjskog automatskoga mjenjača, a još uvijek nije poznato hoće li biti ponuđen i ručni mjenjač.

Konačno: Toyota Supra napokon je službeno predstavljena javnosti | Author: Toyota foto: Toyota

Za japanske inženjere sama snaga nije dovoljna pa je automobil 'štreberski' razvijen tako da ima savršen omjer mase 50 : 50 posto, a izračunat je poseban omjer širine guma i međuosovinskoga razmaka, točno kakav bi i trebao biti – 1,55. Motor je posebno 'mapiran' pa najveći okretni moment počinje već na 1600 okretaja, što pomaže Supri da do 'stotke' stigne za 4,3 sekunde. Upravo zbog tih brojki peta generacija Supre bi trebala biti najstabilniji sportski automobil

Konačno: Toyota Supra napokon je službeno predstavljena javnosti | Author: Toyota foto: Toyota

Nije tajna da Supra dijeli mnogo komponenti dijelis BMW-om pa već za ulaska u unutrašnjost automobila možemo primijetiti skoro sve dijelove iz njemačkoga modela Z4 - sve tipke info-zabavnoga sustava, ručicu mjenjača... Toyota je sve preuzela od BMW-a, a jedino je dodala svoj volan, brzinomjer i sjedala. No to ne treba biti loša stavka, s obzirom na to da se zbog manjega troška za razvoj unutrašnjosti Toyota mogla više posvetiti performansama. 

Konačno: Toyota Supra napokon je službeno predstavljena javnosti | Author: Toyota foto: Toyota

Zasada je poznato da će biti ponuđene dvije verzije  Active i Pro. Razlika je mala. u skupljoj verziji Pro više je 'gadgeta' (poput bežičnoga punjača mobitela) i unutrašnjost je presvučenu u crnu kožu. Osnovna verzija (Active) ipak ima adaptivni ovjes, 19-inčne alu-naplatke, velike sportske kočnice i aktivni stražnji diferencijal, što su na kraju krajeva i najbitnije stavke ovoga automobila. Cijene za hrvatsko tržište još ne znamo, ali u Njemačkoj je početna cijena 62.900 eura (oko 470.000 kuna). 

Konačno: Toyota Supra napokon je službeno predstavljena javnosti | Author: Toyota foto: Toyota

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.