Ventilator s promjerom 40 centimetara prilagođavat će se svim uvjetima, od snažnoga 'downforcea' do onoga za uobičajenu vožnju. Pomoću računala automobila on će, prema potrebi, izvlačiti sav zrak koji ide ispod automobila te ga doslovno 'zalijepiti' za cestu
Nedavno smo pisali kako je poznati dizajner Gordon Murray počeo raditi na dostojnomu nasljedniku legendarnoga McLarena F1. On smatra kako McLaren od modela F1 nije napravio nijednoga pravog nasljednika pa je stoga preuzeo stvari u svoje ruke. 'Automobilska industrija posljednjih godina teži elektrifikaciji i motori s unutarnjim izgaranjem, pogotovo veliki i sportski, lagano izumiru. Sada je posljednji trenutak da se napravi dobra nasljednika', rekao je Murray.
Točno tri mjeseca nakon što je izjavio kako radi na revolucionarnome superautomobilu, otkrio je prve detalje i skice. Superauto će se zvati T.50, s obzirom na to da će njime proslaviti svoju 50. godišnjicu rada u automobilskoj industriji. U videu najavljuje da auto neće biti samo lakši od današnjih super i hiperautomobila, nego i od legendarnoga McLarena F1, a sve to zahvaljujući karbonskomu monokoku. Sveukupna masa bi trebala biti 980 kilograma.
Iza vozača će biti posebno razvijen Cosworthov motor, a to je 3,9-litreni V12 koji razvija 650 konjskih snaga. Cijeli motor će biti napravljen iz titanija i 'vrtjet' će se do čak 12.100 okretaja. Za razliku od skoro svih modernih superautomobila, T.50 će iznimno koristiti šesterobrzinski ručni mjenjač. Također će, kao i F1, biti 'posvećen vozaču' pa će biti smješten u sredini, a straga će biti dva sjedala.
No najzanimljivije u vezi s ovim automobilom upravo je aerodinamika. Umjesto da koristi sve moguće sulude spojlere, otvore na karoseriji i difuzore, T.50 će straga imati velik ventilator, kao što je imao i Murrayev 'zabranjeni' bolid Formule 1 Brabham BT46B.
Podsjetimo, taj bolid je zbog ventilatora imao tako dobru aerodinamiku da je bio zabranjen odmah nakon prve pobjede, jer je bio daleko nadmoćniji od konkurenata.
Ventilator s promjerom 40 centimetara prilagođavat će se svim uvjetima, od snažnoga 'downforcea' do onoga za uobičajenu vožnju. Pomoću računala on će, prema potrebi, izvlačiti sav zrak koji ide ispod automobila te ga doslovno 'zalijepiti' za cestu.
Osim toga, T.50 koristit će keramičke kočnice s ABS-om i imat će prilagodljivu kontrolu proklizivanja, ali neće koristiti kontrolu stabilnosti. Stoga Murray tvrdi kako ovaj auto nije namijenjen rušenju rekorda nego čistom uživanju u vožnji. On želi da ovaj automobil voze pravi vozači, a ne da računalo automobila radi 'pola posla' za vozača.
Većina dizajna je već završena i trenutno se radi na prvim prototipovima, a u planirana je proizvodnja 100 automobila. Vjerujemo da će T.50 stvarati neviđen vozački užitak, ali to će imati i svoju cijenu, koja je tri milijuna dolara (oko 20 milijuna kuna).
Pogledajte naš test novog Porschea 911 (992):
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.