Pod pretpostavkom da spajanje prođe, nova 'tvrtka' bi s mogla bi se sastojati od marki Honda, Nissan, Acura, Infiniti i Mitsubishi
Početkom ovog mjeseca pojavile su se glasine da Honda razmatra preuzimanje udjela u Nissanu. Izgleda da one nisu bile neutemeljene i čini se da je pred nama spajanje ove dvije velike japanske marke. Naime, Japanski Nikkei izvještava da su dvije tvrtke započele razgovore o spajanju, a Reuters ističe da proizvođači automobila to nisu potvrdili niti demantirali jer su Tvrtke objavile izjave u kojima se kaže da njihovo prethodno najavljeno partnerstvo znači da "istražuju različite mogućnosti za buduću suradnju, iskorištavajući međusobne snage." Iz tvrtki su također naglasili da će dioničari na vrijeme biti obaviješteni o svim novostima.
Sve ovo sugerira da se nešto zaista "kuha" u zemlji izlazećeg sunca. U ranijim izvješćima, spominjalo se da bi Honda mogla preuzeti udio u Nissanu već sljedećeg mjeseca.
Iako ćemo trebati još malo pričekati za neke službene potvrde ovih vijesti, Nikkei već sada tvrdi da dvije tvrtke razmatraju poslovanje pod jednim holding društvom, koje bi moglo uključivati i Mitsubishi. Ako do ovoga dođe, spajanje bi moglo biti najveće u svijetu automobila od onog koje je 2021. godine stvorilo Stellantis.
Pod pretpostavkom da spajanje prođe, nova 'tvrtka' bi s mogla bi se sastojati od marki Honda, Nissan, Acura, Infiniti i Mitsubishi. Također bi bilo zanimljivo vidjeti kako će sve ovo utjecati na Renault–Nissan–Mitsubishi alijansu i hoće li ona preživjeti.
Ovakav razvoj događaja ne bi bio iznenađenje jer Nissan trenutačno prolazi kroz veliku krizu. Nissanova prodaja u SAD-u pala je 26,3 posto u posljednjih deset godina, dok je prodaja Infinitija pala za gotovo 45 posto. Ni u Europi Nissanu trenutačno ne "cvatu ruže", a tvrtka ima velikih problema i u Kini.
Nissan je već ranije najavio drastične mjere uštede koje uključuju ukidanje 9000 radnih mjesta, smanjenje 20 posto globalnih proizvodnih kapaciteta, prodaju udjela u Mitsubishiju i odgodu lansiranja novih modela. U studenom je jedan neimenovani dužnosnik Nissana za Finacial times izjavio da bi marka bi mogla imati samo 12 do 14 mjeseci da "preokrene stvari" i osigura svoj opstanak.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.