Čini se da su i nova okrupnjivanja i suradnje na pomolu. Nedavno osnovana alijansa Honda-Nissan mogla bi pozdraviti i svojeg trećeg člana - Mitsubishi
Ovo su izazovna vremena za proizvođače automobila. Konkurencija, potaknuta usponom Kineza i dolaskom mnogih novih marki na globalno tržište nikada nije bila tako žestoka. proizvođače muče ogromni troškovi za razvoj novih električnih vozila na kojima samo rijetki zarađuju, a sve veći financijski teret je i prilagođavanje pogona s motorima na unutarnje izgaranje sve strožim propisima. Kako bi se lakše nosili sa svim preprekama koje dolaze, mnogi proizvođači udružuju snage pa tako sada imamo i prvu svjetsku mega grupaciju, Stellantis koja ima čak 14 marka i prodaje aute praktično u cijelom svijetu. A čini se da su i nova okrupnjivanja i suradnje na pomolu. Nedavno osnovana alijansa Honda-Nissan mogla bi pozdraviti i svojeg trećeg člana - Mitsubishi.
Nikkei Asia izvještava da se Mitsubishi vjerojatno želi pridružiti postojećem ugovoru između Honde i Nissana. Prema početnom sporazumu objavljenom sredinom ožujka, suradnja se fokusira na automobilske softverske platforme, ključne komponente povezane s električnim vozilima i komplementarne proizvode. Bilo bi prilično logično vidjeti da se ovaj treći japanski brend pridruži savezu, s obzirom na to da Nissan ima 34 posto vlasništva u Mitsubishiju.
Izvješće navodi da je Mitsubishi već potpisao predugovor s Hondom i Nissanom kako bi pokrenuo rasprave o širem povezivanju. Ubrzo nakon što se izvješće pojavilo, dionice Mitsubishija porasle su za 6,3 posto, prenosi Reuters. Nissan je također zabilježio rast od 2,8 posto, dok je Honda dobila 2,6 posto na vrijednosti dionica.
Tri tvrtke koje rade zajedno smanjile bi troškove istraživanja i razvoja te ubrzale razvoj, što bi im omogućilo da se lakše obrane od kineske konkurencije. Međutim, konačni detalji o savezu nisu objavljeni. Vrijedno je napomenuti da Nissan i Mitsubishi surađuju s Renaultom od 1999. godine u drugoj alijansi.
Suradnja između Nissana, Honde i Mitsubishija ne bi bila prva japanska alijansa formirana ove godine. Prije nekoliko mjeseci Toyota, Mazda i Subaru udružili su se kako bi razvili novu generaciju motora s unutarnjim izgaranjem. Usredotočit će se na hibridne pogonske sklopove i kompatibilnost s ugljično neutralnim gorivima. Toyota priprema nekoliko četverocilindričnih motora, Mazda unapređuje svoju rotacijsku tehnologiju za električne aute s produženim dometom, a Subaru dorađuje svoj prepoznatljivi bokser motor.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.