Slabu prodaju u 2024. pogoršali su troškovi umanjenja vrijednosti, troškovi restrukturiranja i carine koje su dodatno opteretile poslovanje tvrtke u SAD-u
Kriza u Nissanu postaje sve ozbiljnija. Tvrtka je sada navodno najavila ukidanje više od 10.000 dodatnih radnih mjesta, čime bi se ukupan broj popeo na oko 20.000. Ta brojka sada predstavlja otprilike 15 posto globalne radne snage tvrtke.
Vijest, koju je prvi objavio japanski medij NHK, dolazi samo dan prije Nissanove objave poslovnih rezultata za cijelu godinu, zakazane za danas. Samo nekoliko tjedana ranije, tvrtka je projicirala loše financijske rezultate, uključujući rekordni neto gubitak oko 4,5 milijardi eura za fiskalnu godinu koja je završila u ožujku.
Ranije je Nissan namjeravao otpustiti 9000 radnika, zatvoriti proizvodne pogone i smanji globalne proizvodne kapacitete za 20 posto. No, čini se da te mjere neće biti dovoljne. Slabu prodaju u 2024. pogoršali su troškovi umanjenja vrijednosti, troškovi restrukturiranja i carine koje su dodatno opteretile poslovanje tvrtke u SAD-u.
Carlos Ghosn, osramoćeni bivši predsjednik Renault-Nissana koji je pobjegao iz Japana 2019. godine i za kojim je i dalje raspisana međunarodna tjeralica, oglasio se o najnovijim problemima tvrtke. U razgovoru za francuski medij BFM Business, Ghosn je opisao Nissan kao tvrtku u "teškoj situaciji".
Predvidljivo, bivši direktor nije propustio priliku reći „Rekao sam vam“, tvrdeći: „Predvidio sam Nissanov pad i propast saveza“. Iako se ovo potonje još nije dogodilo, Ghosn se čini uvjerenim da je razdvajanje Renaulta i Nissana samo pitanje vremena. Ghosn izravno krivi svoje nasljednike, ističući "Nissanov menadžment" i njihove "spore odluke" kao korijen problema. Tvrdi da je tvrtka "bila prisiljena moliti za pomoć jednog od svojih glavnih konkurenata u Japanu", ponovno kritizirajući neuspjele pregovore o spajanju s Hondom. Ponovio je svoje protivljenje ideji, uspoređujući je sa "savezom Renaulta i Peugeota u Francuskoj" i dodajući: "To nema smisla".
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.