Hibridi sada postaju sporno područje, službeno su "zeleni", no u praksi najčešće nisu. Ako EU promijeni metodologiju izračuna emisija, proizvođači koji na njih računaju mogli bi biti suočeni s kaznama
Njemačka automobilska industrija započela je novu ofenzivu kako bi spasila plug-in hibride od sve strožih europskih propisa koji bi ih mogli izbaciti iz ponude nakon 2035. godine. Pod sloganom “Spasimo plug-in hibride”, njemački proizvođači predlažu uvođenje zakonske obveze punjenja ovih vozila!
Prema prijedlogu udruženja VDA, na čijem je čelu Hildegard Müller, hibridna vozila trebala bi biti tehnički ograničena tako da se bez redovitog punjenja baterije smanji snaga motora. Drugim riječima, vozači koji plug-in hibride ne pune redovito, nego ih koriste kao običan benzinski ili dizelski automobil, imali bi slabije performanse. Müller tvrdi da bi takva mjera "ciljano potaknula električnu vožnju" i omogućila da plug-in modeli opstanu kao dio rješenja, a ne problema.
Iako su plug-in hibridi u mnogim europskim državama vrlo popularni, brojna istraživanja pokazuju da u praksi ne ispunjavaju obećanja o niskim emisijama. Nedavna analiza organizacije Transport & Environment otkrila je da plug-in hibridni modeli u stvarnim uvjetima ispuštaju i do pet puta više CO2 od službeno deklariranih vrijednosti, jer ih većina vlasnika gotovo nikad ne puni električnom energijom.
To je izazvalo pritisak na Bruxelles da revidira način na koji se izračunava prosječna emisija flotnih vozila, što bi moglo imati velike posljedice za proizvođače. Naime, EU flotne norme već godinama propisuju koliko smije iznositi prosječna emisija novih automobila, a te se granice postupno smanjuju prema cilju nulte emisije do 2035. godine.
Upravo tu plug-in hibridi sada postaju sporno područje, službeno su "zeleni", no u praksi najčešće nisu. Ako EU promijeni metodologiju izračuna emisija, proizvođači koji na njih računaju mogli bi biti suočeni s milijunskim kaznama. Zato se njemačka industrija zalaže za kompromis: obvezno punjenje kao način da plug-in ostane u igri.
No, prijedlog otvara niz pitanja o kontroli i privatnosti. Kako bi se pratilo tko je punio, koliko često i gdje, automobili bi morali biti stalno povezani s mrežom, što izaziva zabrinutost oko nadzora i ograničavanja slobode vožnje. Bez obzira na rješenje, jasno je da plug-in hibridi više ne mogu ostati u sivoj zoni između električnih i benzinskih automobila. Njihova budućnost uvelike će ovisiti o tome hoće li postati doista električni ili će ih, paradoksalno, popularnost i nemar vozača odvesti u ropotarnicu povijesti.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.