Početna Novosti 58 pregleda

Odlična vijest: Mazda priprema nasljednika RX-8 i novu generaciju MX-5

FOTO: Mazda

Oba modela razvijaju se paralelno, ali s različitim ciljevima. Dok bi nasljednik RX-8 bio ekskluzivan, tehnološki orijentiran sportski model za entuzijaste, MX-5 će ostati pristupačan, lagan i zabavan roadster...

Nakon godina usredotočenosti na SUV modele i elektrifikaciju, Mazda se ponovno okreće sportskom segmentu. Potvrđeno je da japanski proizvođač razvija dva sportska modela. Nasljednika slavnih modela RX-7 i RX-8 i novu generaciju MX-5. Prvi model bi mogao stići već 2026. godine, dok je premijera nove MX-5 planirana nešto kasnije.

Model koji će naslijediti RX-7 temelji se na studiji Iconic SP prikazanoj 2023. Riječ je o kupeu s konfiguracijom 2+2 i hibridnim pogonom koji kombinira Wankel motor s dva rotora i elektromotor. Pogonski sustav koristi se kao range extender, s ukupnom snagom sustava od približno 365 KS. Iako nije potvrđeno hoće li automobil nositi oznaku RX-7, RX-9 ili neko novo ime, čelnici Mazde smatraju da će "biti dostojan duhovni nasljednik RX-7".

Author: Mazda foto: Mazda

Tehnička priprema za serijsku proizvodnju je u poodmakloj fazi. Inženjeri trenutno razvijaju novu generaciju rotacijskog Wankel motora, zasnovanu na iskustvu iz modela MX-30 e-Skyactiv R-EV, ali s većom snagom i prilagodbom emisijskim standardima. Ključno pitanje ostaje poslovna opravdanost proizvodnje, konačna odluka o početku serijske proizvodnje ovisit će o tome isplati li se takav model komercijalno, budući da će se proizvoditi u manjim serijama.

I razvoj nove generacije Mazde MX-5 je već u tijeku, iako premiejra nije očekivana prije 2027. godine. Nasljednik trenutačne generacije zadržat će osnovne osobine: kompaktne dimenzije, stražnji pogon i mogućnost ručnog mjenjača. Dizajn će se u određenoj mjeri oslanjati na Iconic SP, ali u manjem i jednostavnijem formatu prilagođenom dvosjedu.

Author: Mazda foto: Mazda

Novi MX-5 koristit će četverocilindrični benzinski motor, a Mazda je već najavila da će premijerno predstaviti novu Skyactiv Z pogonsku tehnologiju upravo u tom razdoblju. Novi motor navodno obećava veću učinkovitost i niže emisije, a zadržat će koncept bez turba i usmjerenje na vozački doživljaj.

Oba modela razvijaju se paralelno, ali s različitim ciljevima. Dok bi nasljednik RX-7 bio ekskluzivan, tehnološki orijentiran sportski model za entuzijaste, MX-5 će ostati pristupačan, lagan i zabavan roadster. Mazda pritom jasno razdvaja njihove tržišne uloge - modeli se neće natjecati jedan s drugim, već će se nadopunjavati unutar portfelja.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.