Nakon ukidanaj poticja prodaja električnih auta je pala, a koliko je taj pad drastičan najbolje se vidi po prodajnim rezultatima za siječanj
Prodaja električnih automobila naglo je pala u siječnju nakon što je Njemačka ukinula subvencije kupcima ove vrste vozila. Naime, Njemačka vlada morala je iznenadno ukinuti program poticaja u prosincu zbog odluke njemačkog ustavnog suda. Odmah nakon toga prodaja električnih auta je pala, a koliko je taj pad drastičan najbolje se vidi po prodajnim rezultatima za siječanj.
An abrupt end to government subsidies sent electric vehicle sales down by 54.9% in Germany in January 2024. PHEVs also experienced a 19.6% decline. Sales of gasoline and diesel vehicles both rose by close to 10.0% in a passenger vehicle market down 11.7% month-on-month. pic.twitter.com/C5e2ZTFJ07
— Greg Kable (@GregKable) February 6, 2024
U usporedbi s prosincem 2023. prodaja novih električnih vozila je u siječnju pala za 54,9 posto, dok je prodaja plug-in hibrida pala za 19,6. Kao posljedica toga osjetno je porasla modela s motorima na unutarnje izgaranje, konkretno 9,1 posto za benzince i 9,5 posto za dizelaše.
Porast prodaje benzinaca i dizelaša ipak nije bio dovoljan da ukupno njemačko tržište automobila ne dozivi osjetni pad. Taj pad je iznosio 11.7 posto u usporedbi s prosincem pošle godine.
Prognoze za njemačko tržište automobila za ovu godinu nisu blistave. Njemačko udruženje automobilskih proizvođača VDA, predviđa pad prodaje od 1 posto u odnosu na prošlu godinu što je 25% manje u odnosu na razine prije pandemije. Prodaja električnih auta bi prema istim prognozama trebala pasti za 9 posto što definitivno ne pomaže u europski nastojanjima za potpuni prelazak na električne aute.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.