Početna Novosti 656 pregleda

Oprez: Uskoro velike promjene na cestama u Sloveniji

Vozni park slovenske policije
FOTO: Dreamstime

Proširile bi se zone s ograničenjem do 30 km/h, a predviđeno je i snižavanje dozvoljene količine alkohola u krvi na 0,0 promila

Zastupnici u slovenskom parlamentu jednoglasno su usvojili zaključak o nacionalnom programu sigurnosti cestovnog prometa za sljedećih sedam godina. Prema usvojenoj rezoluciji, idućih bi se godina, između ostalog, proširile zone s ograničenjem do 30 km/h, a predviđeno je i snižavanje dozvoljene količine alkohola u krvi na 0,0 promila. Vozači tako ubuduće u krvi ne bi smjeli imati ni najmanje tragove alkohola.  Mjere bi trebale osigurati da do 2030. na cestama ne pogine više od 50 ljudi i da u nesrećama ne bude ozlijeđeno više od 400 ljudi tijekom jedne godine u cijeloj Sloveniji. 

ANALIZA Hrvati izvan Hrvatske najviše nesreća imaju u Njemačkoj, Sloveniji i BiH

U narednim godinama rezolucija predviđa razvoj infrastrukture kako bi se dodatno promicalo sigurno korištenje javnog prijevoza, pješačenje, biciklizam i drugi oblici mobilnosti. Ujedno se planira proširenje područja s najvećom dopuštenom brzinom od 30 kilometara na sat i zone smirenog prometa (brzina hoda pješaka), posebice u blizini škola, vrtića, na čvorištima javnog putničkog prometa te u naseljima.

Stižu mnogo veće kazne za recidiviste

Slovenci planiraju i inspekcijski nadzor i ocjenu sigurnosti školskih ruta, uspostavu procjene sigurnosti nacionalnih biciklističkih staza, postupnu obnovu zakonske regulative u području projektiranja cesta te ispitivanje stanja prometne signalizacije te reklamnih ploča s ciljem uspostavljanja minimalne i jasne prometne signalizacije bez nepotrebnih elemenata, prenosi N1 Slovenija.

zimska guma OPREZ Uskoro važna promjena za vozače, kazne i do 1990 eura

Osim toga, rezolucija predviđa pooštravanje zakona za recidiviste i mogućnost podizanja odštetnog zahtjeva za izazivanje teške prometne nesreće zbog alkohola ili droga s 13.560 eura na 130.000 eura. Dokumentom je predviđeno i podizanje dobne granice za korisnike lakih motornih vozila i e-bicikala iznad 15 godina te uvođenje osposobljavanja učenika osnovnih škola za stjecanje dozvole za upravljanje e-biciklom po uzoru na biciklistički ispit.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.