Kineski proizvođač Changan predstavio je električni sedan Oshan 520 s mogućnošću zamjene baterije u samo 100 sekundi, zahvaljujući suradnji s CATL-om i njihovom tehnologijom Choco-SEB
Kineski proizvođač automobila Changan napravio je značajan korak u elektrifikaciji prometa predstavljanjem modela Oshan 520, električne limuzine opremljene inovativnom tehnologijom zamjene baterije. Ovaj model omogućuje zamjenu ispražnjene baterije za potpuno napunjenu u samo 100 sekundi, zahvaljujući suradnji s najvećim svjetskim proizvođačem baterija, CATL-om, i njihovim Choco-SEB (Swapping Electric Block) sustavom.
Changan Oshan 520 temelji se na postojećem modelu Eado, prilagođenom za električni pogon i opremljenom mogućnošću zamjene baterije. Vozilo je opremljeno elektromotorom snage 143 KS i koristi CATL-ovu LFP bateriju kapaciteta 56 kWh, što omogućuje doseg do 515 km prema kineskom CLTC standardu .
Dimenzije vozila su 477 cm duljine, 184 cm širine i 147 cm visine, a međuosovinski razmak mu iznosi 277 cm. U unutrašnjosti ima 10,25-inčni zaslon, digitalne instrumente, i ručicu mjenjača smještenu iza upravljača. Dodatne značajke uključuju grijana i ventilirana vozačka sjedala, četiri zvučnika i sustav kamera od 360 stupnjeva.
CATL-ov Choco-SEB sustav omogućuje standardiziranu i brzu zamjenu baterija u električnim vozilima. Naziv "Choco" potječe od izgleda baterijskih modula koji podsjećaju na čokoladice. Sustav koristi dvije standardne veličine baterijskih modula: 20# za manja vozila i 25# za veća, poput Oshan 520.
Zamjena baterije traje samo 100 sekundi, što je brže od svih postojećih metoda punjenja električnih vozila. Ova brzina posebno je korisna za taksije i vozila u komercijalnoj upotrebi, gdje je vrijeme ključno, ističe proizvođač.
Changan je već isporučio prvih 1.000 primjeraka Oshana 520 taksi operaterima u Chongqingu, gradu s oko 32 milijuna stanovnika. CATL je u istom gradu postavio 34 postaje za zamjenu baterija, s planom proširenja na 50 do kraja godine. Svaka postaja može pohraniti do 30 baterija i teoretski obaviti do 822 zamjene dnevno.
Do kraja 2025. godine, CATL planira izgraditi ukupno 1.000 postaja za zamjenu baterija u 31 kineskom gradu, s dugoročnim ciljem od 30.000 postaja diljem zemlje .
Osim Changana, CATL surađuje s nekoliko drugih kineskih proizvođača automobila na implementaciji Choco-SEB tehnologije. Među njima su GAC, Chery, Nio, SAIC, FAW, BAIC i drugi. Ova suradnja omogućuje standardizaciju baterijskih modula i infrastrukture za zamjenu baterija, što može ubrzati prihvaćanje električnih vozila na tržištu .
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.