Škoda 110 R u digitalnom će tako ostati samo dizajnerska studija, podsjetnik na razdoblje kad je sportski automobil mogao nastati i s relativno skromnim resursima
Škoda je opet odlučila zaviriti u vlastitu povijest i oživjeti neki legendarni model. Na žalost, samo u digitalnom obliku. Ovoga puta na red je došao 110 R, sportski coupe iz 70-ih koji je u bivšoj Čehoslovačkoj i nekim drugim istočnim državama Europe stekao kultni status.
Originalni 110 R pojavio se 1970. godine. Koštao je 78.000 kruna, što je tada bilo čak 40 prosječnih plaća u Čehoslovačkoj i pokazao se kao velik uspjeh. Do 1980. godine proizvedeno je više od 57.000 primjeraka. Pokretao ga je 1,1-litreni četverocilindraš sa 63 KS smješten straga, a ubrzanje do 100 km/h je trajalo 18, 5 sekundi. Bio je to automobil koji je kombinirao pristupačnost i sportski izgled, a njegovo natjecateljsko izdanje, Škoda 130 RS, steklo je nadimak "Porsche s Istoka".
Nova digitalna interpretacija djelo je dizajnera Richarda Šveca i uklopljena je u Škodin aktualni “Modern Solid” dizajnerski jezik. Prepoznatljiva crna traka sprijeda skriva senzore, dok bočne kamere i odsustvo klasičnih kvaka doprinose minimalističkom dojmu. Ispod stražnjih bočnih stakala nalaze se otvori koji podsjećaju na usisnike originala, a straga pločica “S 110 R” jasno odaje inspiraciju.
U digitalnoj verziji nema mjesta malom benzincu. Umjesto toga zamišljen je električni pogon, premda tehnički podaci nisu specificirani
Unatoč zanimljivom izgledu, teško je očekivati da bi se ovakav automobil ikada našao u serijskoj proizvodnji. Škoda trenutno gradi imidž kroz praktične SUV-ove i obiteljske modele, a sportski kupe je riskantan potez čak i za marke s izraženijim prestižom.
Škoda 110 R u digitalnom će tako ostati samo dizajnerska studija, podsjetnik na razdoblje kad je sportski automobil mogao nastati i s relativno skromnim resursima, a opet ostaviti dubok trag.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.