Ove godine se nastavlja prava ofenziva novih modela: stigli su nam 208 i 3008, a uskoro će na tržište i novi 5008
Marka Peugeot je prije nekoliko godina započela svoju veliku transformaciju s novim vizualnim identitetom koji se u međuvremenu pojavio na svim novim i obnovljenim modelima, a tu je i mnogo nove napredne tehnologije. Naime, osim potpuno nove platforme, novog rješenja inovativnoga i-Cockpita i novih električnih pogona za modele 3008 i 5008, u velik dio ponude marke stigao je i novi hibridni pogon. Sve to su veliki koraci naprijed za Peugeot.
Ove godine se nastavlja prava ofenziva novih modela: stigli su nam 208 i 3008, a uskoro će na tržište i novi 5008. Povodom svih ovih novosti porazgovarali smo s direktorom marke Peugeot u Hrvatskoj, Dragutinom Gotalom. On nam je otkrio sve o novim modelima, tehnologijama, ali i drugim iznenađenjima koja nam je priredila prestižna francuska marka.
Iz Peugeota nam i ove godine dolazi vrlo mnogo zanimljivih automobila. Što ste do sada uveli na tržište i što još možemo očekivati do kraja godine?
Ovu godinu smo započeli predstavljanjem obnovljenog modela 208, jednog od najprodavanijih Peugeot modela na hrvatskom tržištu.
Vrhunac lansiranja se dogodio početkom lipnja kad je javnosti predstavljen Novi 3008, nasljednik jednog od najprodavanijih modela marke koji je u proteklih 7 godina oduševio više od 1,3 mil. kupaca u 130 zemalja.
U posljednjem kvartalu godine ćemo predstaviti Novi 5008 obiteljski SUV sa 7 sjedala.
Dolazak novog modela 3008 je svojevrsna prekretnica za marku jer nam donosi mnoge stvari koje do sada nismo vidjeli ni na jednom Peugeotu, kako tehnički tako i dizajnerski. Po čemu je on poseban?
Novi 3008 je privlačan fastback SUV, prvi model iz Stellantis grupacije nastao na novoj platformi Stellantis (STLA) Medium, koja marku odvodi na novu razinu. Riječ je o inovativnoj platformi osmišljenoj da u najvećoj mjeri ispuni sve najvažnije kriterije kupaca: užitak u vožnji, performanse, učinkovitost te povezane usluge.
Novosti ima i u unutrašnjosti. Jedinstveni i-Cockpit je u 3008 doživio pravu evoluciju i sada izgleda osjetno drugačije nego na ranijim modelima. Donosi li, osim novog izgleda i neke funkcionalne novosti?
Novi PEUGEOT Panoramic i-Cockpit® ima posve novu arhitekturu. Inovativnost proizlazi iz toga što je panoramski zaslon postavljen na armaturnu ploču sustavom koji nije vidljiv iz putničkog prostora. Panoramski zaslon lebdi iznad armaturne ploče. Efekt „lebdenja” naglašen je ambijentalnim LED osvjetljenjem koje se emitira ispod zaslona. Tim je rasporedom poboljšana pristupačnost i vidljivost informacija na 21-inčnom dodirnom zaslonu. Osim toga, tu je i u potpunosti novi upravljač s tipkama osjetljivim na dodir koji je pomno redizajniran kako bi omogućio još veći užitak u vožnji.
Koje su dodatne novog posebnosti Peugeota 3008?
PEUGEOT ide korak dalje kad je riječ o poluautonomnoj vožnji i predstavlja sustav Drive Assist Plus. Taj sustav vozaču pomaže tako što koristi sve senzore automobila (kamere, radar, itd.) i informacije koje prikuplja iz navigacije. Sustavi su osmišljeni da pomognu vozaču na cestama s više traka, kao što su autoceste ili brze ceste. Osim toga PEUGEOT prvi put nudi mogućnost opremanja prednjih sjedala prilagodljivim bočnim potporama koje se električno napuhuju ili ispuhuju kako bi se savršeno prilagodile zahtjevima putnika, dok je 3008 GT serijski opremljen novom Pixel LED tehnologijom koja automatski prilagođava snop prednjih svjetala uvjetima u prometu, održavajući optimalno osvjetljenje bez ometanja drugih sudionika.
Od početka prodaje novog 3008 nudi se hibrid i osnovna električna verzija- Kada će se njegova ponuda kompletirati i koje izvedbe još dolaze?
Okosnicu ponude činit će upravo hibridna verzija sa 136 KS i osnovna električna izvedba s 210 KS. Gama modela će se kompletirati s dodatne dvije električne izvedbe (230 KS long range i 320 KS AWD s pogonom na sve kotače) kao i (195 KS) plug-in hibridnim pogonom, početkom sljedeće godine.
Ubrzo nakon novog Peugeota 3008 dolazi još jedan slični model na istoj osnovi, veći 5008. Po čemu se on ističe?
Novi 5008 veliko je SUV vozilo moderne arhitekture i obećavajuće prostranosti. Uz 2,9 metara međuosovinskog razmaka može imati do sedam mjesta, nudi izdašan unutrašnji prostor, jednostavan pristup udobnom trećem redu, veliku modularnost sjedala i velik obujam prtljažnika od 748 litara.
Kao i Peugeot 3008, i novi 5008 je primarno najavljivan kao električni automobili. No ni kupci koji preferiraju druge pogonske opcije ipak neće biti zakinuti. Koje će se sve pogonske varijante nuditi za ovaj model?
U ponudi će biti tri pogonske varijante, prije svega hibridna izvedba snage 136 KS od koje očekujemo da će imati najveći udio u prodaji, zatim Plug-in hibrid snage 195KS te tri posve električne izvedbe Standard range 210 KS, Long range 230 KS i AWD izvedba s 320 KS.
Od nedavno su na naše tržište stigla dva obnovljena bestselera iz vaše game, modeli 208 i 2008. Koje novosti su donijeli i kakav je odaziv kupaca?
Ova dva su ujedno i 2023. bili najprodavaniji Peugeot modeli u Hrvatskoj. Donose novu bogatiju opremu, nove hibridne motore i novi vizualni idenititet marke.
Često vidimo da za neke modele nudite prodajne akcije. Što je sada aktualno i što nam spremate u bliskoj budućnosti?
Tijekom ljeta ćemo imati posebnu ponudu bogato opremljenih modela 208 i 2008 po atraktivnim cijenama. Osim toga, putem Peugeot financiranja ćemo osigurati posebne uvjete od kojih bi istaknuli financiranje na trećine s 0 posto kamatne stope.
Jesu li poticaji za električna vozila potaknuli prodaju vaših električnih automobila i što mislite o načinu na koji se oni dijele. Naime, iz godine u godinu poticaji nestanu u vrlo kratkom roku, a kupci koji ih nisu uspjeli dobiti onda odgađaju kupnju električnih automobila čekajući njihovu novu rundu. Bi li neko drugo rješenje bilo bolje od ovoga?
Kad je riječ o sredstvima za kupovinu električnih vozila osiguranim od strane Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost oni su svakako ključni za realizaciju kupovine. Međutim, s obzirom na budžetska i vremenska ograničenja nisu se pokazali kao najbolje rješenje. Već postoji iniciijativa od strane Udruženja trgovine motornim vozilima HGK koja se zalaže za „modernizaciju“ sustava poticaja. Prije svega, tu se misli na cjelogodišnji program koji će kupcima omogućiti da električni automobil kupe uz poticaje i/ili preferencijalnu stopu PDV-a tijekom cijele godine, a ne samo tijekom nekoliko sati, kako je to bio slučaj svih ovih godina.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.