Peugeot želi cijelu GTi liniju, sastavljenu isključivo od električnih automobila, koji će ponuditi "sjajan osjećaj u vožnji" i jasno se pozicionirati protiv sportskih izvedbi Volkswagena, Alpinea i Cupre
Peugeot je odlučio oživjeti jednu od svojih najslavnijih oznaka, ali pod potpuno novim pravilima igre. GTi se vraća, no bez benzina. Prema riječima izvršnog direktora Alaina Faveyja, e-208 GTi tek je početak šire električne ofenzive kojom Francuzi žele ponovno staviti vozački užitak u središte identiteta marke, baš onako kako je to nekad radio legendarni 205 GTi.
U razgovoru za Autocar Favey je potvrdio da će sljedeća generacija Peugeota 208, koja se očekuje oko 2028. godine, svjesno oživjeti duh originalnog GTi-ja. No planovi ne staju na jednom modelu. Peugeot želi cijelu GTi liniju, sastavljenu isključivo od električnih automobila, koji će ponuditi "sjajan osjećaj u vožnji" i jasno se pozicionirati protiv sportskih izvedbi Volkswagena, Alpinea i Cupre.
Prvi na redu je e-208 GTi. Premijerno je prikazan ovog ljeta u Le Mansu, ali narudžbe se otvaraju tek tijekom utrke 24 sata Le Mansa 2026. godine, dok se prve isporuke očekuju krajem iste godine. Tehnički, ambicije su jasne: 280 KS, 345 Nm, ubrzanje do 100 km/h za 5,7 sekundi i mehanička blokada diferencijala. Cilj je otvoreno postavljen, a to je biti referenca klase i nadmašiti Alpine A290 i budući električni Volkswagen ID. Polo GTI.
Rivalstvo s Renaultom pritom dobiva novu, električnu dimenziju. Favey ne skriva da je Alpine A290 (sportska izvedba Renaulta 5) glavni cilj, a povijesni dvoboj 205 GTi-ja i Renaulta 5 GT Turbo dobiva suvremeni nastavak, ovaj put bez ispušnih plinova.
Pogled u budućnost sugerira još više. Koncept „Polygon” najavljuje novi 208, a snažnija GTi izvedba mogla bi posegnuti za retro detaljima poput kultnih naplataka ili crvenih linija. Spominje se i električni 308 GTi, što bi označilo povratak imena koje je posljednji put viđeno između 2015. i 2018. godine.
Jedno je, međutim, definitivno zatvoreno poglavlje. GTi s motorom s unutarnjim izgaranjem više se nikada neće vratiti. Razlog nije ideologija, nego matematika. Francuski porezni sustav s kaznama do 70.000 eura za visoke CO2 emisije čini takav automobil neisplativim.
Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi u raspravu.